måndag 28 november 2011

Glögg

Flaskan med Blossas årgångsglögg står fortfarande oöppnad. Men vi har hunnit tömma många andra flaskor. Glögg alltså!
Lättvinsglögg är godare än starkvinsglögg tycker jag. Här är de senaste favoriterna, och dom finns i livsmedelsbutiken.
Herrljunga glögg med smak av äpple och kanel.
Bild har jag lånat här
Och Dufvenkrooks glögg med smak av chili och choklad.
Finns här
Mmm... gärna med en pepparkaka till.

Dagens kloka…
Än är inte livet slut,
så passa på och njut

28 kommentarer:

  1. Den med chili och choklad skulle inte vara helt fel!!
    Hoppas du får en fin måndag, du har väl nedräkning nu antar jag;)
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  2. Gillar också den alkoholfria mest kramis

    SvaraRadera
  3. Jag drickor nästan enbart glögg som är (nästintill) alkohol fri.. men jag är lite feg och kör blossa år efter år. Borde nog ta och testa någon annan också. kram

    SvaraRadera
  4. Jag bara ÄLSKAR den med choklad och chili.
    Köpte två då jag var på ICA sist.
    Hoppas att det finns kvar så jag kan köpa fler.
    Kan säga att jag inte har två kvar hemma ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja jag tycker som dej ...
    Tycker bäst om lättvinsglöggen !!!!
    Jag är nog lite tråkig jag nöjer mej faktiskt med BLOSSA glöggen hahahaha!!!
    Ha en bra dag!!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Vi fick lite Ikeaglögg på torget vid granens högtidliga tändande igår. Tänkte mysa lite med glögg vid hemkomsten men orkade inte. En Mara tar på krafterna...
    :-D

    SvaraRadera
  7. Jag är heller inte så värst förtjust i starkvinsglögg..

    SvaraRadera
  8. De har jag inte smakat men jag brukar ändå gilla blossas original glögg bäst :)

    SvaraRadera
  9. Vad kul att läsa om Hjärtero och hur affären kom till. :-) Kram

    SvaraRadera
  10. Nästan önskar jag kunde lära mig tycka om glögg, tycker bara om doften.....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Jag gillar den gamla hedeliga glöggen :)
    Men jag tror det finns lakrits glögg nu oxå! Den skulle inte hellre vara helt fel :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  12. Mmm...visst är det härligt med glögg, det doftar liksom jul på något sätt ;-)
    Sv: Tack för gratulationerna!!

    SvaraRadera
  13. Jag köpte precis glöggen på ica med chilichoklad INNAN jag läste din blogg. Vad bra att den smakar bra då.
    Ha de!

    SvaraRadera
  14. Åh vad mycket goda glöggar ni har, jag blir SÅ avis ;)

    Och vad fint du fått. Jag har en stjärna i samma "familj" som din, den med pärlor på och slipade stenar. Fast min står på fot.

    Och vad var detta om Baziliansk buffe med tjejerna? Blir det ingen rapport om detta ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  15. Jag gillar inte alls glögg, vill helst slippa lukten :(. Men jag kan ta en öl i stället, stark eller svag ;D.
    Ha en bra kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Chili o choklad skulle ju passa perfekt till min choklad med samma namn;)

    Jag är en sån där gammalmoding som gillar gammaldags glögg;))

    kramizzzzz

    SvaraRadera
  17. Håller med dej om att vanliga glöggen man köper i affären är godast.

    SvaraRadera
  18. Jag gillar med lättvinsglögg framför starkvins glöggen.. Har inte smakat Blossa glöggen men Chili/Choklad har jag smakat tyckte den var helt ok kanske lite för sjock i smaken för mig, ska nog smaka Dufvenkrooks Blåbär/Lingon också..

    Ha en bra kväll.. kramkram

    SvaraRadera
  19. jag som inte gillar glögg alls
    annars passar jag på och njuter :)
    kramar

    SvaraRadera
  20. Tack för tipsen! Den senae lät väldigt intressant.

    Krma

    SvaraRadera
  21. Tack för tipsen!
    Ha en bra bra och må väl!

    SvaraRadera
  22. Jag tycker bäst om den alkoholfria glöggen . Har inte smakat dom du visar . Kanske borde testa .....
    Kram ♥

    SvaraRadera
  23. har inte smakat glögg än men gott är det spännande med alla de olika smakerna ,men jag gilalr nog bäst den vanliga smaken på glögg. kramen

    SvaraRadera
  24. Den med choklad och chili bjöd min frissa mej på men nog föredrar jag lite "stärt" framför "blaske". ;))
    Kram

    SvaraRadera
  25. Har inte smakat någon av dom, men vad jag vet är Dufvenkroks orginal min favvis! Slurp!

    SvaraRadera
  26. Åh...glögg!! Finns det något godare!! Måste smaka de sorterna...med en pepparkaka till. Mums!

    Kramar

    SvaraRadera
  27. Har faktiskt inte druckit någon glögg än... Måste ta och göra det! Hör ju julen till!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera