torsdag 24 november 2011

Längtar...

Det är nära nu! Det har aldrig varit så nära som det är nu!
Bara en vecka kvar.
Jag längtar…
 Image

Jag och Mona ska till Ullared, Gekås, Sverige Sweden!!
Vi längtar...
Ska bli kul att uppleva det IRL!!
Så snälla, ni som varit där, känner nån som varit där, har hört av nån... kan ni dela med er av era bästaste fyndtips eller andra tips. Kan vara allt ifrån om man ska undvika kassa 47, bästa toan finns på leksaksavdelningen, 5 kronors korven är äcklig, en speciell lampskärm som man bara måste köpa -
ja allt kan vara av värde.
Sa jag att vi längtar?....

Sedan längtar jag efter Mr som kommer hem i kväll. Han har varit borta genom jobbet i en evighet 4 dagar. Vi är inte ifrån varandra så ofta så man är ju liksom inte härdad.
Längtar...
Fast det sa jag va? 

Dagens kloka…
Den som spar han har,
men inte särskilt roligt

35 kommentarer:

  1. Ojojoj, nu har du gett mig jobb!
    1: Förbered dig på att där kommer vara apmycket folk, det är jul och folk har fått lön. Ta med dig lugnande om du har såna till ditt förfogande.
    2: Kommer ni dit redan på morgonen? När jag vet att där kommer vara mycket folk tar jag leksaks- och klädavdelningen först för där brukar vara tjockt med folk sen.
    3: I hörnet vid leksakerna finns det rulltrappor upp, där finns fräscha toaletter, rökrum, café m.m. plus att man kommer bort från all stress lite.
    4: Precis när du kommer in finns där kundkorgar, ta två såna och ha dem till att lägga smått kraffs i (plus typ schampo och sånt som annars kan riskera att kladda på kläderna). När de är fyllda så släng ner dem under kundvagnen.
    5: Ullaredsbloggen (http://www.gekas.se/blogg) kan ge en inspiration, dock vet man inte från gång till gång vad de har inne. Plus att de inte skriver ut några priser.
    6: Kolla på priserna och förutsätt inte att det är billigt. Ö&B är ofta lika om inte ännu billigare på typ rengöringsmedel och sånt.
    7: Om du inte vill ha galgarna så använd tiden i kön till att börja plocka av dem så slipper du göra det när du ska lägga upp varorna.

    Första gången där? Grattis! Jag både älskar och avskyr det stället! :)

    SvaraRadera
  2. Har aldrig varit där så jag har tyvärr ingenting att komma med. :(

    Hoppas ni får en trevlig resa.

    SvaraRadera
  3. Men ojojoj! Du ska ju nästan till mina trakter! Ja, om du fortsätter 30 mil ännu mer söderut än Ullared alltså! =)
    Vad kul! Ser att du fått alla tips du behöver av vår kära prinsessa...=)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  4. Du hittar nog egna fynd när du kommer dit :)

    SvaraRadera
  5. Vem behöver skriva en kommentar om Ullared när vi har experten på GeKås (Diana) :-D Jag har varit där, det är vad jag kan säga :-)Ska ni "bussa" ner?
    Skönt att Mr kommer hem ...
    Gomorron fina

    SvaraRadera
  6. Själv har jag ingen längtan alls att åka dit men hoppas du får en lyckad dag med massor av bra shopping och fina fynd!

    God morgon!

    SvaraRadera
  7. Sååå kul! =) Var där i september men längtar redan tillbaka.
    Jag är väl inte den mest inbitna Gekås-besökaren men några tips kan jag kanske bjuda på...

    1) Kan rekommendera restaurangen på övre plan... undvik dock att äta där under lunchrusningen utan gå dit några timmar senare(Hamburgerhaket *inte Burger King* utanför ska du UNDVIKA).
    2) Håll dig till inköpslistan och räkna med jämna mellanrum ihop summan som ligger i vagnen, det kan bli väldigt dyrt annars. Inte kul att få en chock i kassan! ;)
    3)Kolla in sko- och väskbutikerna utanför själva GeKås, där kan du också göra fina fynd.
    4) Kolla in heminrednings-avdelningen, superpriser på gardiner, bäddset och lampor, dessutom kända märken! =)

    Hoppas jag har kunnat ge dig några matnyttiga tips. Ha så roligt och lycka till med fynden!

    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Jag är inte alls avundsjuk, nääää hur kan nå'n tro det;)???
    Som du vet har jag inga som helst tips eller råd att ge, men ser att Diana är proffs när det gäller Ullared:)!
    Kram♥

    SvaraRadera
  9. Jag är van Gekåsare - är där minst 2 gånger om året.

    Ha på dig bra skor, gå på klädavdelningen först och ha med den tjocka plånboken!!

    Ha det så roligt!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken tur att Gubben hinner att komma hem innan du åker. Jag menar...plånboken,vännen...plånboken ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Roligt med en minisemester :)
    Shoppa allt vad armarna orkar bära nu *Ler*
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  12. Vaaaaaaaaaaaaaaaaa roligt!!!!!
    Dottern och jag ska var där hela två dagar till helgen. Vi ska fynda massor av fina julklappar. Listan är väldigt lång kan jag lova.
    Jag bara älskar detta stället :-)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Sv: Varsågod! (du får tacka mig genom att låta mig vinna nästa gång.. ;) )
    Men något måste du väl önska dig? Kom igen, hjälp mig nu!

    SvaraRadera
  14. Bra tips, men när vi kommer dit så är jag rädd att vi blir yra, så yra att vagnen kanske blir tom.....;)
    Jag blir nästan orolig när jag läser första kommentaren. Verkar avancerad att shoppa i Ullared.......;)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Då gör jag ett nytt försök.
    Efter att ha läst en del kommentarer, så förstår jag att Ullared inte är en plats för mig. Jag stannar hemma i min stad och handlar istället och sedan tar jag en räkmacka på stan´s ljuvligaste konditori Ejes.
    Men ..., var rädd om ryggen, så att du inte blir "liggandes" i året mest hektiska månad december.
    Kram

    SvaraRadera
  16. När jag var ung - för hundra år sedan - åkte vi, ett gäng tjejer, till Ullared en gång på våren och en på hösten, och storhandlade!
    Numera skulle jag inte orka...
    Men ha det så mysigt och ta mycket bilder, så att man får se hur där ser ut numera!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  17. Efter att ha läst ovanstående tips så blir mitt tips: STANNA HEMMA! ;-)
    Om ni ändå åker så hoppas jag ni får en spännande dag och håll hårt i plånboken ;-)

    SvaraRadera
  18. Har tyvärr inga tips angående Ullared...tror inte det är ett ställe jag tänker besöka..haha!

    SvaraRadera
  19. ÅÅÅÅÅhhhhhh!!! AAAAVIIIIS!
    Mitt drömresemål... Eftersom jag aldrig varit där så har jag inget tips att komma med.
    Avis...
    Fast det sa jag va? :-D

    SvaraRadera
  20. Heej vännen ja hos mig kan du nog läsa om allt fint som finns. Du kan inte komma hem tomhänt. Mitt tips är att nu när det är såå mycket folk. Ta foto på ditt nummer på din vagn!!
    Ställ den eller parkera den på ett ställe du kommer ihåg. JAg brukar ställa min vagn vid ljuslyktorna där är det oftast inte så mycket folk, konstigt nog.
    Sedan går jag runt och plockar på mig saker och går tillbaka till min vagn, och så håller jag på.
    Ät i restaurangen på våning tre. Lämna kundvagnen på våning ett, där finns vagnparkering!!
    Här kommer mitt VIKTIGASTE tips. Ta allt du vill ha i vagnen när du ser det.
    Stanna sedan på våning två. Där kan man sortera sin vagn. OCh lämna det man INTE vill ah i korgar!! Då kan man kolla precis vad man verkligen vill ah, coh räkna på vad det kommer kosta. Det är ingen idé att gå tillbaka senare för att jag kanske vill ha den där saken. SLÄNG DEN I VAGNEN SÅ KAN DU SORTERA BORT DEN SEN!!!
    Det är för mycket folk för att gå fram och tillbaka!! MAn blir helt slut i huvudet:)
    LUCKA TILL och håll humöter uppe, det är verkligen trångt!!!
    Kramkram<3nettan

    SvaraRadera
  21. Oj,oj, oj...men nu kan du väl känna dig förberedd!!!!!! Vilka tips du fått av Ullareds experter!
    Ta till dig dem och hoppas du fyndar mycket!
    Må väl och ha det gott, en vecka går fort....

    SvaraRadera
  22. Host, du har inte plats för mig i någon väska på vägen ner?! Är grymt avis,ser fram emot en rapport från shoppingens mecka vad det lider :-D KRAM

    SvaraRadera
  23. Ha sååå himla mysigt!Spännande att få höra hur du haft det sen!
    Stooooor kram till dig från mig!
    //Kusinen

    SvaraRadera
  24. Sv: Sedär, du kan ju! Ansiktsbehandling var ingen dum idé, det hade jag med förra året men fick inte.

    SvaraRadera
  25. Jag har ett tips:
    ÅK INTE DIT!!! Tänk vilken folkhopning det ska vara där...hujjedamej! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  26. har aldrig varit där så har inga tips till dej, ha det toppenkul å va härligt att du får hem gubben din:)

    SvaraRadera
  27. Jag har inte så väldigt stor erfarenhet av Gekås men skulle jättegärna vilja åka dit. Nu. Idag. Jag har varit där med väninnor och det funkade inte att gå tillsammans, vi stämde träff varje hel timma eller så och då kollade vi av alla fynd och tipsade varandra osv. Det fungerade bra. Annars så tyckte jag personalen var så vänlig, det kan man ha nytta av.
    Oj, så kul!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  28. Ojojoj, du måste ha missat mitt inlägg för några dagar se´n.
    Säger bara att det hette: "Aldrig mer!!!", se´n får du lista ut resten själv. ;o)

    Mitt bästa tips inför Ullareds-resan är att packa med en rejäl förpackning Valium. Eller ta två, förresten!


    ;o)
    Kram på dej & lycka till!

    (Och du, kom inte och säg att jag inte varnade dej...)

    SvaraRadera
  29. jag har varit i Ullared två gånger men jag har inga tips att ge för det var ett tag sedan sist
    kramar

    SvaraRadera
  30. Men vad spännande, inga råd eller tips kan jag ge dig, bara önska så att du får det superkul;))
    Irra inte bort dig bara med kundvagnen, kan tänka mig att det är stort o en massa folk;))

    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  31. Det låter kul att åka till Ullared men tips får du inte av mig, har aldrig varit där.
    Förstår att du längtar både dit och efter gubben ;)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  32. sv: Det gick sp HIMLA bra hos tandläkaren! Eller... Jag brast i alla fall inte ut i gråt. Ser det som ett framsteg.

    Ullared.... NU brister jag ut i gråt...
    :-D

    SvaraRadera
  33. Ingen kommentar!
    Om Ullared, för där har jag aldrig varit, se nu blev det en iaf!

    Kom Mr hem ordentligt?

    Kram

    SvaraRadera