onsdag 2 november 2011

Samsung Galaxy S2

Nu har jag fått hem min nya mobil. Nu funderar jag på om jag bör ta en bloggpaus, semester från jobbet…
det kan ju ta tid att lära en gammal hund att sitta hjärna en ny mobil.

Nu ska jag lära mig Wordfeud. Ni som spelar,
är inte det en heltidssysselsättning?
Har man tid att jobba? Man kanske borde säga upp sig?
Ja, det är många frågor som dyker upp med en ny mobil….

Å ni... får ni konstiga lite oläsliga kommentarer...
då kan det vara från mig...

Nä…bäck to maj måbajl. Åver änd aot!

Dagens kloka…
Det första steget mot kunskap,
är att förstå att vi är okunniga

33 kommentarer:

  1. Annars kan du ju alltid fråga dina ungdomar, dom kan nog hjälpa sin rara mamma :)
    God natt kramen♥

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj...jo, det tar sannerligen en del tid i anspråk att lära sig en ny mobil! Mannen köpte den i somras och han är lika busy (nästan) fortfarande. Jag köpte "lillebror". Den är avancerad nog för min lilla hjärna! =)
    LYcka till!
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  3. Grattis till den nya telefonen! Jag vet inte hur din är, men med min ajfåne gick det snabbt att lära sig grunderna i alla fall. Du vet vad jag heter på WF, jag är urkass på det så det är bara att passa på!

    SvaraRadera
  4. Herre Gud. Vad av var det för fel på din gamla mobil? ;)
    Just ja...det var det där med att man kunde glida med fingret och skriva en mening ändå. Kan du göra så på den på den nya?
    Lycka till!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Aha, är det Så de ser ut!!
    Saga vill nämligen ha en sån och det är ett jäkla tjat om hur bra den är.
    Ha det bäst/kram♥

    SvaraRadera
  6. Jag har också en Samsung, men bara en billig Galaxy 5. Men den duger till att spela wordfeud, surfa lite och kolla mejl och fb! Det kunde jag inte med min förra...Det tog ett tag att lära sig touch-metoden, men nu funkar det finfint! vonni56 är det om du vill spela en omgång i wordfeud ;)

    SvaraRadera
  7. Good luck!

    Nu är jag lite avis, vill ha en egen.
    Lånar makens när jag spelar, tycker det är lite onödigt att köpa nytt när man har en fungerande, dock gammal som gatan.

    Nej då inte alls heltid, halvtid...
    Gomorron på dig!

    Mig hittar du som Allyarras.

    Kramkram

    SvaraRadera
  8. Sonen fick hem sin i förrgår och är nöjd. Men helt allmänt är nog iPhonen lite lättare att lära sig vilket passar mig som är rätt off...

    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  9. Ojoj.. Snygg är den allt!! Ja, den är ju liiiite annorlunda mot de vanliga men du klurar nog ut det! Kram

    SvaraRadera
  10. Precis, har man tid till något annat när man får en så där modern mobil - det är en av anledningarna att jag har kvar min av första generationen någonsin (går inte att sms:a med den ens), jag tror jag skulle förlora mig totalt....berätta hur det går!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Jag är fortfarande inte kompis med min Samsung Galaxy Mini eller vad 17 den heter. Jobbig! Tacka vet jag min gamla enkla. =0)
    Glömma ställa om klockan? Oops! Jag fick en timme extra på kvällskvisten då tydligen inte vissa klockor blicit omställda än. Men det var en väldigt postiv upplevelse. Stressen bara rann av mig. Mer så´nt!
    Duktigt att du fått upp skylten!
    Du har inte missat min födelsedag, den var för bra längesen. =0) Men tack ändå!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Haha, jag har samma mobil och det tog ett tag att lära sig den ;-)
    Börja spela tänker jag aldrig göra, folk verkar ju bli helt besatta ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Precis en sån telefon sitter Anders här och leker med nu. Det svensk-spanska översättningsprogrammet uttalar "sjuksköterska" väldigt lustigt :-)

    SvaraRadera
  14. Oj, oj, det märks att du är ung!
    En sån där skulle jag aldrig våga mig på...
    Fast maken har något liknande och han spelar det där "Wordfeud" med alla tre döttrarna (och han är lika gammal som jag!)!
    Så - lycka till!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  15. Haha det kommer gå lekande lätt ;)
    Säg till när du är iggr med wordfeud.. jag spelar gärna :)
    KRAMISAR

    SvaraRadera
  16. Åh nu blir jag jätteavis!.
    hälsar
    Yohanna som inte har en iPhone men kör Real life ända tills i kväll.
    Häng på!

    SvaraRadera
  17. Jag har inte varit intresserad av de små minidatormobilerna. Men mannen bredvid laddar ner MP3 filer som han lyssnar på i bilen, sängen m.m så nu har jag blivit lite fundersam. Himla smidigt att kunna lyssna på artiklar i tunnelbanan på bussen m.m.

    SvaraRadera
  18. Jag har haft min i fjåne i säkert 3 veckor nu, och har ICKE lärt mej Word Freud ännu!
    När du lärt dej kanske du kan skriva en liten enkel lathund??
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  19. Ååååå jag vill osso ha ...:)

    SvaraRadera
  20. Grattis till ny mobil. Det verkar finnas allt i dom där nya grejerna.
    Jag har dotterns gamla, avlagda omoderna.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  21. Jag har inte lärt mig alla funktioner på min gamla telefon ännu, så en sådan där mackapär som du har skulle jag aldrig kunna lära mig. Jag är glad om jag kan ringa och sms:a.
    Kram

    SvaraRadera
  22. vill med ha en ny telefon...va roligt för dej lycka till med den nu, å himla kloka ord:)kram

    SvaraRadera
  23. Ja jag har precis skickat in min mobil på lagning så får jag se om den går att laga eller om det blir en ny här med....
    Lycka till med din nya mobil

    kram

    SvaraRadera
  24. Grattis till den nya luren!

    Det ser så besvärligt ut med alla de där nya finheterna så jag hoppas min håller i evighet ;)
    Fast den jäkeln lämnar mej nu redan i sticket konstant. Men den blir säkert bra igen....

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  25. Ok, då vet jag var du befinner dig :))
    Lycka till med det nya kunskapsinhämtandet som det innebär med en modern mobil, skratt.
    Kram

    SvaraRadera
  26. Men så roligt, på riktigt!
    Har du FaceTime på mobilen? Iså fall kan vi ringa till varann och se varann irl!! Kolla med ungdomarna om du har det eller kan lada hem det.
    Kram

    SvaraRadera
  27. Älskar att spela WF, vill du spela så kan du adda mig Mami_wilhelmina "heter" jag

    SvaraRadera
  28. Det där låter komplicerat! Ta någon semesterdag och lär dig! Jag själv skulle aldrig bli kompis med en sådan telefon...eler vad de nu är.
    Må väl och lycka till!
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  29. Det där låter komplicerat! Ta någon semesterdag och lär dig! Jag själv skulle aldrig bli kompis med en sådan telefon...eler vad de nu är.
    Må väl och lycka till!
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  30. Härligt med en ny mobil o nu kan jag tänka mig att du blir sittandes med allt nytt som ska präntas in;)) Snart tror jag att alla spelar Wordfeud......mebn inte jag hihi;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  31. O my good hur ska nu detta gå????
    Hahahahahaha ja jag får mag värk när min mobil inte funkar längre men du lyckas nog ska du se..ja det blir nog inte mycket gjort om du ska sitta hela dagarna med word fue hahahaha...Ha en bra dag!
    Kram Lotta..

    SvaraRadera
  32. välkommen till androidvärlden :)
    skönt att du gick mot strömmen och struntade i ett äpple!

    SvaraRadera