tisdag 1 november 2011

Sommar/vintertid

Jag skrev ju igår att jag är emot att vi ska hålla på att ställa om klockan till sommar och vintertid.
I söndags hade jag ju faktiskt sett fram emot den där extra timmen sovmorgon eftersom vi skulle iväg tidigt på bortamatch med sonens hockeylag.
Vad händer och fötter?? Jo jag glömmer för första gången i världshistorien (tror jag) att vrida tillbaka klockan!!
Vi kliver upp och när jag kommer ut från badrummet klädd och klar sitter Mr och äter frukost. Jag tittar på klockan…
”Har klockan stannat”? hinner jag fråga, och samtidigt som Mr ska till att svara att han ställt om klockan, kommer jag på det. Vintertid!!
”Åh nej!! När kom du på det”?  frågar jag
”Precis nu”!
Fan! "Himla otur! Vi hade kunnat sova en timme till!!
Åh… jag som var så trött"!!
”Det kan ju bli ett blogginlägg om det här” säger Mr och ler.
”Mmm” … svarar jag och ler tillbaka. ”Fast jag hade nog hellre haft sovmorgon”

Sa jag att jag är emot att klockan ska ställas om?
Jag är jätte emot!!

Dagens kloka…
En man med en klocka vet vad klockan är,
en man med två klockor är aldrig säker
Albert Einstein

25 kommentarer:

  1. Det är inte lätt med minnet när man blir lite till åren. ;)
    Gubben verkar väldigt involverad i bloggen, när är det tid för en gästbloggning?

    SvaraRadera
  2. Typiskt att du missade sovmorgonen,du får ta igen det en annan dag ;)kram

    SvaraRadera
  3. Retfullt men du fick väl ändå timmen till godo. Även om det blev i vaket tillstånd ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag säger bara en sak...vad gör man inte för ett blogginlägg;)??
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Dt känns så onödigt med sommar- och vintertid... Irriterar mer än det ger...

    Hoppas du får sova lite extra en annan gång! Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag gillar inte heller den där tidsomställningen. Kram Stina

    SvaraRadera
  7. haha =) jag gjorde lite liknande i går, Jimmy kommer ju hem i bland på lunchen.... trodde den var 13.00 och att han inte ville komma hem på lunchen... men den var 12.00 när han kom och då hade vi ätit upp all lunch haha. =).

    Kram
    www.bonusfamily.blogg.se/brollop

    SvaraRadera
  8. Känns så onödigt med tidsomställningen, men du fick dej ju ett blogginlägg"skratt"
    Kram

    SvaraRadera
  9. Haha, aj då, men jag håller med dig idag oxå, jag är emot det jag med!
    Kram

    SvaraRadera
  10. "Ur led är tiden! Ve att jag är den som ska vrida den rätt igen" sa tydligen Hamlet...hade de sommar/vintertid redan på den tiden, tro? ;) Och dessa klockor...de finns ju överallt! I mikron...i kameran...i cykeldatorn..blääääääää

    SvaraRadera
  11. Här ställdes de om i god tid.....och så skönt det var att vakna till "normaltid"

    Jag är också emot, för min kropp ställer inte om sig....

    Ha nu en härlig dag!

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Så mycket trevlig läsning jag missat nu när jag varit bortrest. Men den trevliga läsningen behövdes för att inte det gråa vädret ska tynga ner min axlar jag som är van vid sol och salta bad nu :-)

    På tal om klockan så fick jag jobba en timme extra jag som var så trött efter resan, jag skulle behövt flera timmar åt andra hållet.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Jag har fortfarande inte ställt om klockan i köket - som en ren PROTEST ;-D
    God förmiddag klockan halv elva enligt köksklockan :-)

    SvaraRadera
  14. Hmmm... Jag tror inte att jag skulle byta en timmes sovmorgon mot ett blogginlägg...

    Vad KLUMPIGT av dig! :-D

    SvaraRadera
  15. Ja, för mig, som har sovmorgon varje dag (!), så spelar dom ljusare morgnarna ingen roll, men när jag jobbade, tyckte jag att det var skönt att det var ljust litet längre när man körde till jobbet...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  16. Fan överstruket, himla otur, du e så kul!! Skulle vara lika kulig om jag hittade nåt överstrykningsstreck.....eller rättare sagt orkade leta, för klart att det finns även i min dator,hihi
    Kram

    SvaraRadera
  17. Nä, krångligt är det. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  18. sv: Hahaha jamen jag LOVAR att du hade det ;)
    men om du åker nu kan jag lova att jag har kaffet färdigfixat tills du kommer. Hur lång tid tar det ner hit? Nere på torsdag? ;)
    kramar
    ps. kaffet är kanongott

    SvaraRadera
  19. Hallå Carina!!Jag förstår inte varför det ska va så svårt att kommentera här inne hos dej händer väldigt ofta!!Va tråkigt att du missade sovmorgonen när du hade glatt dej sååååååå!!!!!
    ha en bra dag !!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  20. Sv. Haha, du är ju lika ond som mig! I like it! Klart att ungarna ska få halvårs gammalt godis!

    SvaraRadera
  21. Jaaaa.....sommartid året runt vill vi ha!

    SvaraRadera
  22. Ja, vem kom på det här otyget med att ställa om klockan?!

    SvaraRadera
  23. Förstår att du är emot - känns rätt larvigt om du frågar mig!!
    Underbart klokord dock!
    Kram!

    SvaraRadera
  24. Ett härligt inlägg på grund av en klocka, det är inte illa;))

    Kramizzzzz

    SvaraRadera