söndag 8 augusti 2010

Europe

Den här helgen går i konserternas tecken. Den här gången var det på hemmaplan, närmare bestämt Folkets Park i Ö-vik.
När Europé slog igenom och vann Rock-SM var jag något yngre än dottern är nu.
På scenen stod även Treat och The Poodles.
Men jag saknade fler av de gamla godingarna av Europe, ni vet dom som sitter i ryggraden.
(Som man sjöng för 25 år sedan)
Trots att "lusten" inte var på topp, vi var nog lite "mättade" efter gårdagen, så var det en trevlig kväll
Tillägg: Bäst var Europes "Carrie", John Norums gitarrsolo (den mannen kan lira gura), och magrutorna på basisten i "pudlarna"

22 kommentarer:

  1. Så jag missade inte så mycket så?
    Men ni hade ju i alla fall tur med vädret :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Wow, där var ju lite band som tom jag har hört talas om. Synd att ni inte var på partyhumör, men sånt kan man ju inte tvinga fram.

    SvaraRadera
  3. Hyfsad kväll i alla fall!
    Ha en bra söndag.

    SvaraRadera
  4. Europé har jag sett många gånger. De håller än.

    SvaraRadera
  5. Dumma dom är som inte spelar dom gamla godingarna som folk kan, det är ju det som är kul. När jag och maken var uppe i stockholm för ett gäng år sen och såg Depeche Mode så var det likadant, som gammal syntare ;-) kan jag alla deras låtar från 80-talet men inte dom nyare...
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Magrutor är ju aldrig fel!! Kul med lite konserter!

    SvaraRadera
  7. Vi missade inte så mycket trots att vi var hemma :-) Vi hade INGA problem att höra texterna - sittande i solstolarna under kvällshimlen utomhus ;-)

    SvaraRadera
  8. Åh vad kul att få se Europe :)

    SvaraRadera
  9. Det var en rockig kväll! Suveränt.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken "röjarhelg" ni har haft;)
    Åkte ni också med i bussen här från Råggärdan?
    Kram

    SvaraRadera
  11. Carrie är så fiin. Hade velat vara där. Men jag hade kul på annat håll...
    Se boppan..
    Kram

    SvaraRadera
  12. vad kul att gå på konsert
    kramar

    SvaraRadera
  13. Underbart med konsert, ballader och magrutor! =)
    Kramen

    SvaraRadera
  14. Ja, det var väl det som jag missade då...tvättbrädan på basisten i "pudlarna" men vad gör väl det när Gubben har en hel torktumlare...! ;))
    Kram

    SvaraRadera
  15. Varit på en konsert vad jag minns: Bob Marley, Gröna Lund ... jag höll på att svimma av alla som tryckte på så mitt sällskap och jag drog oss lite bakåt och satt på taket till ngt som jag ej minns!
    :)

    SvaraRadera
  16. Det enda i konsertväg jag fått mig till livs är RIX Festivalen i maj. Ibland blir det mer, ibland blir det mindre.

    SvaraRadera
  17. Hej Carina!! Skall berätta att Gubben Pettsson...det är min dotter Marias f d man...
    Dom är skilda sen ett antal år sedan...
    DÅ såg han inte ut på detta sättet...
    Efter den bilden så har jag NYSS lagt in bilder från gårdagen och dagen..så titta gärna in igen...
    Kramen vännen!!!

    SvaraRadera
  18. Sv: Tyvärr är dinosarien i plast... inte lätt att krossa. :)

    SvaraRadera
  19. En riktig kulturell helg :)
    Europe gamla godingar och Takida nya godingar :)

    Må så gott !
    Kram

    SvaraRadera
  20. En riktigt händelserik helg med mycket härlig musik, det är inte helt fel;))

    Kramizzzz

    SvaraRadera