torsdag 5 augusti 2010

Män är från Mars, kvinnor från Venus

Vad är det med varelser från Mars när det gäller affären Biltema??
”Vi ska bara gå en snabbis här”
Vilket visade sig vara 1½ timme!!
Jag skulle inte kalla det en snabbis…
”Pappa hur lång tid är en snabbis” frågade dottern.
”Fråga mamma” svarade fega pappan.
”4 sekunder, för det har en klok Uggla sagt” sa jag.
Nåja, det gick ingen nöd på oss från Venus. Vi var på en massa andra trevliga butiker.

(Oopps! Här får ni luta huvudet, eller datorn :) )

Nödproviant kan vara bra att ha…

…om väntan på Marsmän blir för lång…

19 kommentarer:

  1. Blev det inköp från den trevliga affären? Tänker närmast på det fat som jag fick och som du blev sugen på.
    Vi delade också upp oss i Umeå, Sanna följde J på Biltema och Saga var med mig på Myrorna.
    Ha en bra dag/kram

    SvaraRadera
  2. Tur det fanns vettigare butiker att tillgå!
    Biltema må ha mycket men inte är det någon rolig affär att strosa omkring i.

    SvaraRadera
  3. Haha....snabbis....jaja....allt är relativt ;)
    Som sagt...tur att det fanns andra affärer att gå på.
    Det gick nog ingen nöd på dig,kan jag tänka :)
    God morgon min älskade vän!

    SvaraRadera
  4. Haha, biltema verkar vara männens himmelrike, som tur är har jag en make som är ointresserad av bilar så våra besök brukar gå ganska fort. Typ in och ut, ja, som en snabbis helt enkelt ;-)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Jag ser att venuskvinnorna hade det MYCKET trevligare än marsmännen! ;)
    Tack för hållen tumme, förresten! =)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Tur att det finns andra affärer. Då KAN det ju vara bra att snabbisen är på 1,5 timmar...

    SvaraRadera
  7. Man kan ju önska, en snabbis på 1½ timme... ;)
    Ser att du redan har fått en Award men jag har skickat en till, till dej!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hade gärna släppt min man på Biltema ifall jag fick gå i dessa mysiga butiker.

    SvaraRadera
  9. Vilken affär var det där ? Bra att veta när jag ska med mars-gubben ( JA; han är faktiskt född i mars också) till Birsta....Eller var ni till Umeå ?
    kram monika

    SvaraRadera
  10. Jag ser att du fått en award redan, men du fick den av mig med ändå.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hur fasen kan man hänga 1½ timme på Biltema? Den enda affär som jag spenderat så mycket tid på är GeKås... Den andra affären såg betydligt intressantare ut än Biltema, eller ert B-tema är så roligt? Vårt har bara en massa tråkiga bildelar och sånt. ;)

    SvaraRadera
  12. Vars ligger den affären ? närmast vars ?
    Tänkte göra Umeå framöver, kan vara kul att veta så man hittar dit genast !
    kram

    SvaraRadera
  13. biltema och liknande affärer är livsfarliga om man har bråttom :D
    kramar

    SvaraRadera
  14. Inte kul att gå omkring på biltema så länge, men de andra affären såg kul ut, stannade ni där oxå i 1,5 timme?;) Kram

    SvaraRadera
  15. Ja Biltema kan jag nog avvara, roligare kan man ju ha;))
    De butikerna ni hittade var mycket bättre;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  16. Sv: haha, jag visste inte hur känsligt namnet var så jag valde den fega vägen. ;)

    SvaraRadera
  17. Haha, vilket härligt inlägg. Du skriver roligt :)

    SvaraRadera
  18. Ja nu stod jag på hubudet..eller..jag la mig på bordet så att bilden blev rätt väg..
    Fina bilder du tagit och trevlig text!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  19. Biltema måste vara världens tristaste affär!
    Stackare... Hoppas du fick massor av choklad :-)

    SvaraRadera