torsdag 12 mars 2009

Förlust

I dag efter jobbet och middagen så var det ju hemmamatch för T och jag skulle stå i kafeterian. Matchen slutade med förlust. Så i stället för att bjuda min vän (fiendens mamma) på tröstfika så var det jag som fick stå där och proppa i mig. Jag hoppas att hamburgaren hon köpte var seg som en skosula och drickan utan kolsyra (eller var det festis hon köpte?) Nä skämt och sido, jag lyfter på hatten och gratulerar. Många hamburgare blev stekta, några korvar kokta och en massa koppar kaffe druckna. Det är inte KLOKT vad folk dricker kaffe. Får dom inte magkatarr??? Jag tror att Sveriges befolkning tillhör dom som konsumerar mest kaffe i världen. Jag hjälper INTE till med att hålla den siffran uppe kan jag säga. En jobbarkompis brukar säga när hon serverar mig kaffe: "och du vill ha ett par centimeter" Egentligen borde jag sluta dricka kaffe. För när jag dricker kaffe så vill jag ju ha nån kaka till, ALLTID. Så om jag slutade med kaffe så skulle jag sluta fika och det är ju bra....
I går kväll drack jag kaffe och åt tårta. Vi var och firade J som fyllde år. Och när vi kom hem så snodde jag ihop en långpanne kaka att ha med till matchen i kväll. Jag hoppas den var god. Jag provsmakade inte den(jag drack inge kaffe)
Nä nu borde jag hoppa i duschen, jag luktar som ett gatukök och i morgon är det jobb. Kortdag sedan helg. Yiipiiiiii........

4 kommentarer:

  1. Om jag inte minns fel så drack du saft här när Janne fyllde år??? Jag som dricker så mycket kaffe.... Jag älskar kaffe. Synd att de förlora. Du bakar goda kakor, hade gärna smakat.

    SvaraRadera
  2. Bättre lycka nästa gång.
    Latte eller cappo ska det vara. Eller hur?
    Eller kaffe med kardemumma.(det var en kär vän till mig som bjöd på det.) :) MUMS.
    Själv ska jag jobba hela helgen,så tänk på mig då du har din lediga helg.(Så ska jag tänka på dig)

    SvaraRadera
  3. Ja Mona, du har rätt. Jag drack ju saft...Light altzeimers you know. Men du ser jag håller inte upp statistiken vad gäller kaffe drickning.

    SvaraRadera
  4. Men det gör jag! Håller upp statistiken. Speciellt på morgonen!! He he he.

    SvaraRadera