fredag 6 mars 2009

Fredag

Ja, första inlägget med the new one. Känns bara bra om det är nån som undrar. Har jobbat idag.(hade mycket hellre gjort av med pengar tillsammans med dig C) I Tisdags när jag gick hem så vips var det en isfläck som fick mig på fall. Trodde först att jag brutit handleden. Min första tanke var: hur ska jag nu kunna jobba i helgen! Det är lite sjukt, jag vet. Lite mer normalt hade väl varit: hur ska jag nu kunna äta, torka mig i rumpan( för det var högerhanden) lite mer värdsliga ting ni vet.
I dag tog jag i alla fall på dubbdäcken när jag gick hem och när jag gått en bit såg jag att jag tappat den ena. Suck! Ja det var ju bara att vända om. Dubbelsuck!!
Och där låg den så snällt och väntade! Nära att jag ringde Ulf för skjuts kan jag säga. Väl hemma åt vi en god middag på tu man hand. Sedan for vi till Mamsen & Papsen en stund. Lillebror var också där, kul att träffa han, det blir alldelens för sällan.
Ulf har åkt på jobbet och Sandra har kommit hem. Hennes senaste dygn ser ut så här:
For på fest igår kväll. (lugn fest) Somnade 06.00 klev upp 07.00 Gäsp! Hemma vid 09.00. Somnade en stund, väckte Ulf för att tala om att hon åker till stan med sin vän L. Hon "glömde" att han har nattskift, trodde bara att han hade sovmorgon... I stan skulle dom träffa J. Gick på bio med honom och fick sedan skjuts hem av hans plastpappa. (Det var snällt.Tack!! ) Dom fick även följa med till ÖA (han arb. där) och det var det bästa på hela dagen enligt Sandra. Är hon en blivande journalist tro???
Tobias ringde idag och han har det bra. Jag längtar, men får vänta till i morgon kväll innan jag får pussa och krama "bubben"
Till min älskade vän C , om du läser detta imorgon(lördag) vill jag säga Grattis på namnsdagen.

2 kommentarer:

  1. Nästa helg får jag vara utan Henrik hela helgen. :-( Han ska till Ore på ishockeycup. Tur du inte bröt handleden så att du kan jobba! :-D

    SvaraRadera
  2. Klart att jag läser din blogg.
    Jag är BrunettMilla nu:)
    Jag tackar så mycket för att du kommer ihåg min namnsdag.
    Jag gav min familj olika(och massor) av små ledtrådar innan dom förstod vad jag ville.
    -ett grattis.
    Hoppas att det gått bra at jobba.
    Själv har jag jobbat hemma.
    Kram.C.

    SvaraRadera