söndag 29 mars 2009

Sommartid

Ja, nu har vi ställt fram klockan men trädgårdsmöblerna får nog vänta ett tag. I går gjorde jag det! Tillsammans med 51641 stycken andra i hela landet, från 08.30-16.10. Det är uppbyggt på olika block: matte och logiska problem, tolka information ur diagram tabeller och kartor, läsförståelse på svenska och engelska och förstå ord och begrepp. Det var riktigt klurigt och det kändes inte som det gick speciellt bra. Det var jag och en massa ungdomar (en del hade jag nog kunnat vara mamma till) så jag intalade mig själv att vad kan man förvänta sig av en 40+ are som inte har gått i skolan på över 20år. Jag får försöka se det lite som en bragd att överhuvudtaget ha tagit mig för detta. (istället för att idiotförklara mig själv) Jag blev lite överraskad när jag fick se facit i går kväll och såg att det hade gått hyfsat om jag kollar andra års nomineringstabeller. (årets kommer ut om en månad) Jag hade bättre än tex mat-Tina och e-type och betydligt bättre än blivande prinsen Daniel. Herregud, om han kan bli prins med dom poängen( 0,1) vad kan jag då inte bli som i alla fall har medelpoäng Va!! När jag kom hem i går så åt jag kebabrulle (tack mamsen och papsen) och sedan for Tobias och jag och tittade på sista halvan av musikalen. Sista föreställningen och det har varit mycket folk alla kvällar. Jättekul! Dom har levt med musikalen så länge så jag förstår om det blir lite tomt, men dom pratar redan om en ny. Det blev uppvaktning med blommor och blader och så har dom tydligen en överraskning att vänta så småning om. Ja dagen lär ju springa iväg den brukar göra det när man har "tappat" en timme. Skön söndag allesammans.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du är jätte duktig som läser.Du ska inte alls idiotförklara dig själv.
    Bara att du läser och gör proven ,tycker jag du ska få poäng för.

    SvaraRadera
  2. Gud jag skulle inte ens kunna ta mig till lokalen där man gör prov...så insnöad har man blivit...vad tänker du läsa till sen ???
    kram

    SvaraRadera