fredag 13 november 2009

Årets julklapp

Detta står bland annat i aftonbladet:
Citat:
Då har det visat sig att säljsuccémattans fader Mokshananda, tidigare Jonathan Hellbom från Malmö, inte riktigt är den som skapat detta medicinska underverk.
Den berömda shaktimattan ska han ha skapat 2007 under en uppenbarelse.
– Jag mediterade i Himalayas berg och där fick jag idén, säger
Om Mokshananda via telefon från New Dehli.

"I mer än tolv år har Komplementärmedicinska högskolan i Malmö använt och sålt en rysk spikmatta.
En av skolans återförsäljare heter Nadine Reuterswärd. Hon sålde mattan redan för fem år sedan – och är mamma till Om Mokshananda".

Slut citat.
Spikmattan blir tydligen årets julklapp.
Jag köpte ju en matta och en kudde och tycker att den är skön att ligga på.
Trots att det inte är en Shaktimatta och därmed inte är välsignad.
Men jag tror faktiskt det går lika bra ändå :)

Favoriterna under granen:
1988: Bakmaskinen
1989: Videokameran
1990: Woken
1991: Cd-spelaren
1992: Tv-spelet
1993: En doft (parfym)
1994: Mobiltelefonen
1995: Cd-skivan
1996: Internetpaketet
1997: Det elektroniska husdjuret
1998: Dataspelet
1999: Boken
2000: Dvd-spelaren
2001: Verktyget
2002: Kokboken
2003: Mössan
2004: Den platta tv-n.
2005: Ett pokerset
2006: Ljudboken
2007: Gps-mottagaren
2008: En upplevelse
2009: Spikmattan

11 kommentarer:

  1. Duuu har ni mkt papper i skrivarn?? Tänkte åka ner till pappsen i eftermiddag men tänkte föröska plugga lite i helgen åxå;) Kan hända jag kommer förbi någon dag!

    SvaraRadera
  2. Du kan skriva ut hos oss gumman. Det går jättebra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Varmvattenberedaren står i tvättstugan så DÄR MÅSTE vi göra om snarast!!
    Jag får nog vänta 10 år till med mitt badrum.

    SvaraRadera
  4. 2005 pokerset, nu blev jag sugen på att spela - det gjorde vi massor när alla i umgängeskretsen hade fått / köpt... =)

    trevlig helg! kramar

    SvaraRadera
  5. Ojda, kan jag bli utan julklapp i år då?
    Kram
    Susanne P

    SvaraRadera
  6. Ha en bra fredagkväll!!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. GPSen skulle jag behöva....
    Hoppas att du får en riktigt skön och mysig kväll.
    Kraaam

    SvaraRadera
  8. Spikmattan är toppen men jag gillar förra årets julklapp bättre, upplevelser kan man ju bara inte få nog av!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  9. Jag har mattan och den är så jädrans bra .... Kramar

    SvaraRadera
  10. Mycket skräp har det varit under åren måste jag säga :)

    SvaraRadera