fredag 20 november 2009

Lille skutt

I kväll har det varit Cirkus hos oss mitt under idol.
Och det var moi som stod för underhållningen.
Det var gråt och skratt omvartannat från mig, dom andra bara skrattade!!
Jag fick senadrag under foten och det gjorde så förbaskat ont!
Jag ställde mig upp och försökte pressa foten mot golvet.
Jag ojade mig tydligen ganska högt för Ulf han höjde ljudet på tv:n…...
Jaamen tack för medkänslan!!!
Herregud vad ont det gjorde!!
Och det släppte inte!!
Jag slängde mig i soffan och tårarna sprutade(se bilden) samtidigt som jag skrattade.
Nästan hysteriskt på nåt sätt!!
Då!! Först då!! Kom Ulf till undsättning.
Han såg nog hur allvarligt det var…Stortån pekade långt åt höger, så långt bort från de övriga tårna som bara är möjligt.
Det såg faktiskt jätte dumt ut men jag låg ju där och grät och dom bara skrattade!!
Efter lite massage från Ulf så släppte det till sist.
Å herregud vilken pärs!! Jag blev helt färdig.
Men vet ni vad det sjuka var…. Mitt i allt det där när jag låg tvärs över soffan, foten i luften med spretande tå och sprutande tårar så tänkte jag på er.
Jo faktiskt! Jag tänkte att jag skulle springa efter kameran, eller jag hade kunnat gå också för det spretade länge, ta ett kort och visa er på bloggen.
Men sorry…jag gjorde inte det, för det gjorde såååå oooont!!!

Vill ni trösta mig så rösta på mig på veckan blogg :) Tack!

8 kommentarer:

  1. Ah, stumpan *skrattar* - det är så man vet att man är en hängiven bloggare!! I alla ovanliga situationer (och ibland även de vanliga) tänker man genast att man måste föreviga det, för att kunna visa det på bloggen.
    Ikväll är det skitsvårt att ens säga en som "borde" åka ut ur Idol. Alla är bra nu tycker jag. Fast kanske Mariette åker?...

    kram och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Svar: Hehe nej jag gillar inte Calle... Han gjorde första låten skitbra ikväll, men annars avskyr jag honom...

    Vad hemskt det låter med foten.. Jag har råkat ut för nåt liknande förut, men inte att tån står rakt ut... Hade gärna sett det, men förstår att du inte orkade hämta kameran när du hade så ont...

    *Kramar*

    SvaraRadera
  3. Ja,kära vän...vad säger man.
    Vissa är beroende av sprit.
    Vissa av nikotin.
    Vissa är beroende av droger.
    Och sedan finns det dom som är beroende av att blogga :)
    Jag tycks se dig ligga där och skrika.
    Jag vet hur ont det gör.
    Jag lider med dig.
    Jag grät också i kväll men det var av all kärlek som dom visade....våra Idoler.
    Puss på dig!

    SvaraRadera
  4. usch det gör så himla ont, jag får det ofta på nattetid/Kramen

    SvaraRadera
  5. Haha, bloggskadade är vi allihopa, allihopa, allihopa! =D
    Det lät läskigt det där med pekandet åt fel håll så det känns bra att den rätade till sig.

    SvaraRadera
  6. Hahahahaha! Vilken pärs!
    Hoppas att det inte händer igen!
    Kram till er!

    SvaraRadera
  7. Hej Carina!
    Ja det hade varit "en riktig höjdare" att få se "KRAMP-TÅN" på bloggen...Det "löste sig" till sist förstår jag..Men kramp...det gör ont!!
    Semlor i november.. jag har inte heller varit med om det. Om inte mitt barnbarn absolut velat ha så inte hade jag åkt o köpt det!! men jag ville vara henne till lags..."snälla mormor"...hi hi hi..
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Men stackare - och vilken medkänsla sen!
    Men jag är lite förvånad. Har du kameran så långt bort att du måste GÅ och hämta den?
    ;-)
    Kram

    SvaraRadera