lördag 7 november 2009

Spikmatta

En spikmatta och en spikkudde finns nu i min ägo.
Jag köpte en kudde också för jag tänkte att det skulle bli extra bekvämt.
Jag har velat hit och dit om jag skulle köpa en.


En del säger ju att det är strunt och en del säger att det är toppen.
Precis som med allt annat då :)
Det som avgjorde mitt, köpa eller inte, var att jag läst någonstans att man får igång blodcirkulationen och därmed blir varm.
Och det gillar ju en "frössahara" som jag.
Och gubben kan ju inte hålla mig varm heeeela tiden.
Nog för att han har en underbar stor varm famn ♥
Så jag ser den här mattan och kudden som ett alternativ, dels till min gubbe och dels till att stå och krama kaminen :)

7 kommentarer:

  1. Ja, visst är november mörk. :-)
    Vad härligt att du skaffat dig en spikmatta.
    Jag har haft min ett tag nu (den indiska shaktimattan) och den är "jätteskön" eller hur man nu ska säga det. ;-)
    Önskar dig och familjen en trevlig helg!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Våra "Gubbar" jobbar ju ibland så det är då som mattan kommer fram :)
    David jobbar natt så ...ikväll....då blir det!!
    ......Matta,alltså
    Puss på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag fick en spikmatta i present och har testat några gånger och jag tycker att det känns skönt och man blir varm av att ligga på den.
    Hoppas att den blir bra...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har min som insomningshjälp! ;o)
    Funkar KANONBRA!

    Hoppas du ska bli nöjd med din.

    Kram Helene

    SvaraRadera
  5. Bra att det finns ett alternativ till gubben din, för han kanske behöver avlastning ibland?? Kramar

    SvaraRadera
  6. Den är behövlig...
    Syster "lånade" min i dag innan hon köpte en egen...Mattan alltså...
    Sov gott...
    Kram
    Susanne P

    SvaraRadera
  7. Den är säkert jättebra för cirkulationen! Fast kudden kanske inte är så skön...? =)

    kram

    SvaraRadera