söndag 15 november 2009

Muffinsbak utan smak

Lillebror i huset brukar gilla att baka.
För några dagar sedan gjorde han vaniljmuffins alldelens själv.
Han är otroligt duktig i köket.
"Lyllos" den tjej som får dig, brukar jag säga.

Hon har lika tur som jag har haft :)
"Sådan far sådan son"
Så i går när det bara var vi hemma så föreslog jag att vi skulle baka tillsammans.
Men nä det orkade han inte (jag skyller på febern där)
Han orkade hjälpa till att ställa ut formar och slicka karotten och visparna :)
Sedan skulle han kunna hjälpa till med att provsmaka sa han :)
Men nu kommer det konstiga!!
Fortfarande har ingen smakat chokladmuffinsarna...
Både igår och i dag så var man mer sugen på en glassbåt.
Ingen är sugen på fika??!!
Inte ens jag som älskar att fika!!
Vad är det för fel som är trasigt??
Är vi riktigt frisk egentligen??
Hmmm...konstigt...??
Förresten, vad är de tidigaste tecknen på gris influensan??

7 kommentarer:

  1. Det där låter absolut inte riktigt friskt!!!
    Inte fikasugen...det är nog så influensan börjar...
    Kram Susanne P

    SvaraRadera
  2. Tack att du diggar min "nya" blogg. Jag sökte på google och då hittade jag snöflingorna av en slump. Det funkade inte på en gång, fick "söka runt" lite och till slut så!
    Den som söker han finner!
    Kram och hoppas lillen kryar på sig!

    SvaraRadera
  3. Nä,det där låter inte bra.
    Ring doktorn i morgon ;)
    Ha det bra och kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Bra att ni hamstrar, så ni har nått gott ifall snuvan skulle slå till. Muffins o sockerdricka... rena rama medicinen// kram

    SvaraRadera
  5. De skulle säkert smakat i gott sällskap (läs Annika;p)

    SvaraRadera
  6. Jag kommer gärna och "hjälper" dig att fika och äta muffinsarna...
    Kramen

    SvaraRadera