måndag 5 juli 2010

Life's Short...Eat Cookies

I går var ingen vilodag. Inte för magen i alla fall.
Först var det födelsedagskalas med en massa go’ saker.
Och jag hade ju skylten som jag såg på caféet häromdagen i färskt minne.

Sedan var vi bjudna på middag hos Ma & Pa som bestod av superduper delikatessen: Surströmming!!
Så här vill jag helst ha min:

Surströmming, potatis, lök, tomater och gräddfil på en tunnbrödmacka.
Mmmm love it!
Vilken kategori tillhör du, när det gäller surströmming? Älska eller hata?

22 kommentarer:

  1. Luktar det inte skumt här inne i dag ;-)

    Ha en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Inte älska i alla fall.
    Men hata...det var väl att ta i.
    Jag gillar doften men ogillar smaken.
    Konstiga jag :)
    Ha det bäst!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Älskar förstås!!
    Men det var först på en av våra kvartersfester jag började äta den, men tyvärr inte J!
    Kakor säger jag inte heller nej till;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kan faktiskt inte säga.. Har nog aldrig ätit, men det ser gott ut!!

    SvaraRadera
  5. Surströmming är riktigt godis det :) Kram.

    SvaraRadera
  6. Men hördu, när det är vilodag då SKA magen arbeta, annars blir det liksom inte så vilsamt och skönt för resten av kroppen ;)

    SvaraRadera
  7. Åh guuuuud ... äre hembakt tunnbröd? Här nere har det inte blivit många surströmmingar ... inte någon faktiskt. Skulle nästan tro att man blir inburad om man öppnar en Ulvens här på gården ... eller satt i tvångströja. SOm jag längtar efter ruttenfisken :-)

    SvaraRadera
  8. Utan att ha smakat, bara luktat, så säger jag hatar.... Fegt jag vet....
    Kram

    SvaraRadera
  9. ÄLSKA NATURLIGTVIS:)

    SvaraRadera
  10. ÄLSKAR INTE surströmming, rymmer fältet av lukten. Kram Madde

    SvaraRadera
  11. Har en egen grupp vid namn "Vi som vägrar smaka surströmming" :-)
    Min man däremot som är Göteborgare äta mer än gärna den illaluktande firren :-)

    SvaraRadera
  12. Usch gillar inte detta trots jag är norrlänning/Kram

    SvaraRadera
  13. Men åhhhh! Jag vet ju inte! Av lukten att döma - nej tack! Men ni är ju många som säger att det är gott...=) Kan du bjuda mig??? =)
    Kramiz

    SvaraRadera
  14. Jag tillhör den undvikande kategorin. Född smålänning är ostkaka, kräftor och lingonsylt mer tilltalande. Var för sig alltså!
    Kram!

    SvaraRadera
  15. ÄLSKAR, NATURLIGVIS!!!!
    Men det är inte så många med mej som vill äta den...och aldrig blir jag bjuden heller.. ;(
    Kraaaam

    SvaraRadera
  16. Life is short, eat cookies...fnitter=)=D
    Ha en bra vecka!:)

    SvaraRadera
  17. Jag har aldrig testat det. Men med tanke på att jag inte gillar fisk så tror jag knappast att jag skulle uppskatta rutten sådan.

    SvaraRadera
  18. Sv: Säg en dag, så kommer jag! =)

    SvaraRadera
  19. ÄLSKAR;)) och den ska ätas precis som du visar på bilden, fast ibland har jag tomaterna på sidan;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  20. Hej, vill gärna sno bilden till en inbjudan till surströmmingsfest, den ser så fin ut! Hoppas du inte har något emot detta :)

    SvaraRadera