tisdag 6 juli 2010

Tillsammans

Det hör till livet, jag vet.
Barnen är till låns och navelsträngen blir längre och längre. Man ska ju ”putta” ut sina barn från boet så småningom. Det är ju tur att det sker en liten bit i taget. Som en tillvänjnings process…
Det var inget planerat, det bara blev så att i går hade vi en ”tillsammansdag”
Dessa dagar blir färre och färre ju äldre barnen blir *snyft*

Vi bakade negerbollar och sommarkaka.
Vi fikade och åt glass ute på altanen och pratade om ditten och datten.
Till middag gjorde vi en sallad tillsammans och sedan tog vi en promenad och lillebror cyklade.
Vi stannade och åt årets första smultron. Och jag bara älskar dessa dar…

19 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni verkar ha haft....känner allt för väl igen mig....

    Hoppas du får en fin dag, kramis

    SvaraRadera
  2. Mmmm, så mycket MMMYYYSS! =) Visst blir det mer sällan ju äldre de blir...och det är så tradigt, men samtidigt livets gång...Men oavsett hur förberedd jag än tyckte att jag var när äldste sonen flyttade, var det hemskt! Det blev så tomt! Och samtidigt är jag ju glad för hans skull...Synnerligen ambivalent känsla det där...=/
    Kramiz och hoppas att du snart får njuta av ännu en dag TILLSAMMANS! =)

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och visst är det mycket snyft ... svårt att "separera".
    :)

    SvaraRadera
  4. Ja,man fattar inte vad alla åren har tagit vägen,och nu i höst börjar dom gymnasiet,då tappar man dom ytterligare en bit :( Kram på dig :)

    SvaraRadera
  5. familjemys - jättehärtligt
    kramar

    SvaraRadera
  6. Vi har puttat tre ungar ur boet, tur det tar ett tag innan de två sista också ska ut:)
    Men det är som du skriver: det sker inte på en gång utan man hinner vänja sig.
    Ha en riktigt bra tisdag/kram

    SvaraRadera
  7. Visst är det så, att de oplanerade "tillsammansdagarna! är de bästa! Mina två äldsta har redan flugit ut ur boet, nu får jag njuta av sladdisen Benjamin som ju bara är 2,5... kanske det bästa med en sladdis, att man har kvar en när de andra fluger ut ;-)
    Fast det blir fortfarande en och annan "tillsammansdag" med dom stora oxå, SÅ stora är dom ju inte och kommer nog aldrig bli ( hoppas jag ) att dom inte kan ha det kul med mamma....
    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Men vad härligt det ser ut!! Underbara bilder.

    SvaraRadera
  9. Härligt att ha tid för varandra! Men du ska se att det blir skönt när de lämnar boet med... ;) Har du dessutom fostrat dem rätt så dyker de upp på söndagsmiddag lite då och då. Hehe

    SvaraRadera
  10. familjemys med barnen är det bästa man kan få göra.

    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Jag kan inte förstå vart alla åren har tagit vägen??? tyckte nyss att dom var liten.Men det konstiga är att vi blir inge äldre :) Kram.

    SvaraRadera
  12. Plötsligt händer det ;)
    Ha det bäst!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Sv: stugan ligger i Hemsjö, man kör mot Hädanberg där Andreas är uppvuxen!

    SvaraRadera
  14. Såna dagar är underbara, gäller och passa på och njuta medans man kan

    SvaraRadera
  15. Ringen kommer från Kumkum.
    KRam

    SvaraRadera
  16. Vad mysigt med lite samvaro med barnen!!!!
    Häromdagen svepte din man och son förbi härutanför. Jag var hundra på att det var du som satt brevid Ulf. Men det var din son!! :O
    Ni var lite lika varandra. Min mor trodde oxå att det var du. :)
    Kramen!

    SvaraRadera
  17. Jag har just lagat kokosbollar åt minstingarna som igår, BARA fick smaka en kokosboll av storebror så det blev sura miner. Men nu fick de så många att de inte kan klaga på annat än sjuk mage:D

    SvaraRadera
  18. Ohhhh vilken mysig dag o de är som sagt guld värda;)) Det är därför jag "suger ut" så mycket som möjligt på Wille-killen nu, för snart har han annat för sig och det är ju livets gång.........även för en mormor/farmor;))
    men sen när det rätt som det är står en tonåring utanför dörren då är lyckan gjord;))
    kramizzzzzz

    SvaraRadera
  19. Låter underbart!! Känns som vi nästan måste lämna landet (semester MED barnen) för att de överhuvudtaget ska vilja hitta på saker med oss...för då har dom liksom inte så mycket val! ;o)

    SvaraRadera