fredag 28 augusti 2009

Attackerande yucca palm

Idag var det sista jobbar dagen på vääääldigt länge, jag ska ju bli plugghäst på måndag.
Det var lite vemodigt att krama alla kobbarjompisar och säga hej då.
Men att börja plugga känns både roligt och spännande.
Vi får väl se om det går att få in nå´t i den här åldriga hjärnan :)

Barnens dag är ju i stan och när jag kom hem från jobbet så ville Tobias och några vänner dit.
Så vi skjutsade dom och under tiden dom var där och roade sig (läs: brände en massa pengar på, i mitt tycke hemska karuseller)for Ulf och jag och hälsade på lillebror.
Vi gick och fikade gott på UH och satt och surrade.
Brorsan berättade,
jag var till läkaren häromdagen för jag gick in i...
...Väggen!! sa jag.
Nää, jag gick in i yucca palmen.
Ja, herregud!! Det finns både den ena och andra åkomman nu för tiden...
Det är väl inte så vanligt, men han känner faktiskt en tjej som också har blivit drabbad av precis samma sak!!?
Han skulle lyfta undan den när han dammsög och fick det vassa bladet rakt i ögat.
Ooootroligt klantigt!!
Jag tror jag ska köpa en sån där platta med hjul som han kan ställa palmen på, så kan han bara rulla undan den när han städar.
Det vore ju liiite pinsamt att komma en gång till och säga till läkaren:
Jo, det är "yuccan" som har stuckit mig i ögat igen.

2 kommentarer:

  1. Jag har en sådan platta.
    Den är jätte bra.
    Köpt på Ikea :)

    SvaraRadera
  2. Shit, vad skojigt! =)
    Förresten, hur länge ska du plugga?
    Ha det så bra och njut av sista helgen som plugg-fri!!
    Kramiz M

    SvaraRadera