söndag 16 augusti 2009

Klädlån och återvinning

Det kanske inte syns men nu har jag röjt i garderoben. Jag "städade" bort: 3 kjolar, 2 byxor, 2 blusar, 2 tröjor, 1 väst, 1 kofta och 1 t-shirt. Duktigt va??
Sen har jag inte riktigt städat bort kläderna utan dom hamnade i garderoben i förrådet. Där får dom hänga ett tag bara så jag märker om jag saknar dom eller ej. Gör jag inte det, då då!! ryker dom...
En kofta som jag skulle ta bort ville faktiskt Sandra ha?! Det var ju praktiskt. Återvinning, det är bra!
I detta slit och släng samhälle.. hrrmf. Så då sa jag till henne att då kan jag ta den där tröjan som du har som är...nähä!! den gubben gick inte. Annars är det ganska bra att vi kan ha varandras kläder, trots att det inte händer så ofta, men det är praktiskt. Tycker jag i alla fall, kanske inte hon... Fast hon lånar oftare av mig än tvärtom. Mina svarta tights t.ex, så när jag ska ha dom, är dom i tvätten. Jag har visserligen fler men det är mina favvo. Tydligen hennes också! För att inte tala om mina svarta stövlar, dom gillar hon. Hon har ett par själv som var såååå skön när hon köpte dom. Trots att jag sa att dom där klackarna blir jobbiga att gå i. Nää dá dom är jätte sköööön. Upplysningsvis så kan jag säga att hon haft mina ( som är lite lägre klack på ) oftare än sina egna.
Ja, nu gör det inte så mycket, det är ju kul att man har några kläder som hon gillar. Jag får ta det så. Att jag inte är helt "mossig" vad gäller kläder :)

2 kommentarer:

  1. Inte ville jag låna kläder av min mamma då jag var 14,15år.
    Ja,nu hade min mamma och jag inte samma storlek, men ändå.
    Sanna brukar låna kläder av mig med.
    Och sedan vi var i Sundsvall och Stockholm och köpte nya kläder,har jag svårt att veta vems klädesplagg är vems.
    Mina kläder har hamnat i Sannas hög,flera gånger.
    Men det är bra att hon har koll vad som är hennes:)

    SvaraRadera
  2. Min dotter tänker skicka iväg mej på "total make over"...hon påstår att jag bara har kläder i beige/mossgrönt/brunt och är det mönster så är allting randigt...Jag har faktiskt några vita och svarta plagg också så allt är inte som hon påstår...men hon har nog ganska mycket rätt...
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera