tisdag 18 augusti 2009

Roligt vs tråkigt

Jag sitter och funderar vad jag ska hitta på idag.
Och det tar en hiskelig tid kan jag säga.
Kanske för att det finns saker jag skulle behöva göra som inte är så himla skoj.
Klippa gräset t.ex. Hur roligt är det på en skala?
-5 skulle jag säga på en 10 gradig skala.
För det finns det som är värre. Som...som...hmm
Äsch, nu kommer jag inte på nåt´.
Rensa gödselbrunnen, kanske??
Inte för att jag vet nåt´om det, men det låter i alla fall inge´skoj.
Men herregud!!! Man kan inte ha skoj jämt!
Lite tråkigt måste man ha ibland. För att uppskatta det roliga.
Det brukar jag säga till barnen i alla fall.
Bra sagt,Carina!! Väldigt kloka ord!
Det kanske är bäst att leva som man lär då.
Gå ut och ha lite törrt, som vi säger i Husum, med gräsklipparen.
Så får jag ha mitt lilla roliga sedan, typ läsa en bok eller nåt´.

1 kommentar:

  1. Det bekymret har inte jag.
    Jag ska snart åka på jobbet och träffa mina jobbarkompisar som har kommit tillbaka från semestern.
    Det ska bli skiiiiiit kul.

    SvaraRadera