fredag 21 augusti 2009

Surströmming

Denna norrländska delikatess som man antingen älskar eller hatar.
Jag tillhör den första kategorin.
I går var det surströmmings premiär.
Vi hann faktiskt med en smakbit.
Såå gott! Klämma är min favorit :)

I morse åkte Sandra i väg med Grease gänget till Sundsvall, där dom ska ha ett litet uppträdande.
Ulf sover för han har jobbat natt och Tobias kommer hem från Ulvön i kväll.*längtar*
Så i morse var jag alldelens allena vid frukosten.
Det går väl för sig, för då läser jag morgon tidningen.
Men övriga måltider är tråkiga att äta för sig själv.
Om jag skulle laga mat, bara till mig själv skulle jag nog slarva rejält.

Te och knäcke macka med avocado, groddar och örtsalt. Säkert inte den bästa frullen alá dietister men GOTT!
Intogs som vanligt på sommaren här:
Men snart får vi flytta in, hösten är på ingång.
Det blåser rejält i dag, säkert sjögit på havet...

3 kommentarer:

  1. Jag är varken hatare eller älskare av surströmming.
    Jag är så konstig...
    Jag gillar lukten men inte att äta den.

    SvaraRadera
  2. Men åh! Vilken veranda!! Nu blev jag avis.
    Måste jaga på gubben att raska på med vårt bygge!
    =)
    Maud

    SvaraRadera
  3. Kunde inte VI äta tillsammans denna ljuvliga delikatess?! Syster ville inte! Föreslog kräftor...
    Kram
    susanne

    SvaraRadera