lördag 15 augusti 2009

Tvätt

Så här är läget här idag. Fast jag är inte så där uppgiven. Nu blir jag säkert idiot förklarad av de flesta, men jag kan tycka att det kan vara ganska trevligt att tvätta, hänga och vika tvätt. Lite rofyllt sådär...
Första omgången hänger ute på tork, och andra tvätten är på gång. Och fler blir det, innan dagen är slut.
Det känns att det är höst i luften och det är bara att konstatera att det har blivit färre dagar på stranden i sommar än vanligt. En vecka kvar innan vardagen med jobb och skola drar igång. Men det är ju så att hade man inte det så vore ledigheten/semestern inte samma guldkorn i vardagen.
Nä, upp på berget igen. Tvättberget...

2 kommentarer:

  1. Vi har exakt samma sysslor idag du och jag ! Nu har jag också en ute och en i, sen är det bara ett ynka överkast sen TOMT på mitt berg !!
    Välkommen tillbaka till ghettot !! Hoppas du är laddad upp till öronen...
    jag laddar ur med att åka bort tre dagar, behövs kan jag lova !
    kram kram från tvättmaja

    SvaraRadera
  2. Jag har samma sysslor som er.
    Firar vi kvinnornas tvättardag eller?

    SvaraRadera