torsdag 27 oktober 2011

Äventyr

Frågan vilket äventyr man drömmer om att uppleva innan man dör  togs upp på radion.
Jag funderade… bestiga Kebnekaise, simma Vansbrosimmet, åka Vasaloppet…
nä… jag kom inte på något. Åka till Rom eller Paris räknas väl knappast som ett äventyr?
Nä… jag är nog inte speciellt äventyrslysten av mig.

Har du något äventyr du drömmer om att göra?

Dagens kloka…
Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla
Platon

22 kommentarer:

  1. Den klassiska Jorden runt resan hade inte varit dumt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åka hundspann i norrland! :-)

    SvaraRadera
  3. Min längtan efter äventyr är nog det att leva här och nu...att låta vardagen och livet vara som ett enda stort äventyr. Där slår svårighetsgraden nog ut att bestiga Mount Everest med hästlängder eller vad tror du =D
    Kram

    SvaraRadera
  4. Simma med delfiner!
    För DET är väl ett äventyr?
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hmmm... Nej, jag är nog inte särskilt äventyrlig av mig heller.
    :-)

    SvaraRadera
  6. Med ålderns rätt så har jag dragit mig tillbaka från allt vad äventyr heter:) Jag är nog lite som tjuren Ferdinand, trivs bäst i lugn och ro;)!
    Kram♥

    SvaraRadera
  7. Mina äventyrsdrömmar inskränker sig till att resa och uppleva nya ställen, men inte för fysiskt ansträngande...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Oh jag drömmer om en hel massa saker! Men jag är lik dig att jag inte begär de klassiska "äventyren" skulle aldrig vilja bestiga ett berg eller något liknade. För mig skulle det inte vara ett äventyr, bara tristess.

    SvaraRadera
  9. Det kan väl visst va ett äventyr att resa!! tycker iaf jag och det är nog det som jag hellst vill göra just nu!! Men men vem vet man kanske kommer iväg nånstans snart... ;)

    SvaraRadera
  10. Äventyr i den formen är inget för mig heller... drömma om att motionera liksom, vad mysko. Dyka i Barriärsrevet kan jag sträcka mig till, det är väl lite äventyr?

    SvaraRadera
  11. Ja du, mycket har jag gjort i mitt långa liv;)) däremot har jag inte hoppat fallskärm, det skulle vara det då i såna fall.......men sen om jag skulle våga, det vete sjutton;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  12. Ja, för min del så behövs det inte så mycket äventyr nu för tiden.
    Bara att vakna på morgonen och kunna ta sig upp alldeles själv är ett äventyr. Att få uppleva ännu en ny dag.
    En önskan har jag och det kanske kunde bli ett äventyr: att hitta ett par "borttappade" kusiner i Ryssland.
    Kram och ha en bra fortsättning på din dag!

    SvaraRadera
  13. Gärna upplevelser, men äventyr...nja..säkra sådana i så fall ;) Inte bungyjump och sånt..hm...Men jag läser gärna om andras vedermödor!!

    SvaraRadera
  14. Vara cowboysare för en vecka eller indian.........

    HA en härlig kväll!

    KRamar

    SvaraRadera
  15. Jag tycker själva livet är ett äventyr!! Annars skulle jag kunna tänka mig en safari. Lagom farligt o äventyrligt?

    SvaraRadera
  16. Jag vill bara hinna se Niagarafallen innan jag kastar in handduken :-)

    SvaraRadera
  17. Resa räcker för min del. Mer äventyrslust än så har jag inte. Inte vad jag kan komma på nu i alla fall!

    kram

    SvaraRadera
  18. Absolut INTE pina mej igenom Vasaloppet eller något sådan, i alla fall!
    Och förresten...vem bestämmer att det är ett äventyr att cykla vättern runt - men det är inte ett äventyr att resa till Paris??
    Nä just det! Det är väl vi själva som bestämmer vad som är ett äventyr för OSS??
    För mej är det en "kick" att måla möbler, hur långttråkigt det än är - så ser jag liksom "målbilden" framför mej. Dvs jag ser den när den är klar - i sin rätta miljö.
    Liksom maratonlöparen har sin målbild i huvudet, när han springer...
    Så kära norrlands-Carina, jag tycker du ska fortsätta drömma om DINA äventyr!!
    Kram på dej!!

    SvaraRadera
  19. Sv: Hahaha, snickra själv... är du galen! Tsss, det hade sett för jäkligt ut!

    SvaraRadera
  20. Närmsta äventyr jag vill komma är väl Paradisbadet ;)

    Kram

    SvaraRadera
  21. Ge ut min roman på eget förlag är nog så nära ett äventyr jag kan komma... Jag har ingen längtan alls efter Robinsonutmaningar, vasalopp, fallskärmshopp eller bungy jump.

    Däremot har min man och jag bilat från östkusten till västkusten och passerat 19 delstater under fem veckors resa i USA och det trodde många skulle vara äventyrligt, men det var hur lugnt och fint som helst, även om det på sitt sätt var ett äventyr att få se allt fantastiskt som finns där!

    Kram!

    SvaraRadera
  22. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera