måndag 10 oktober 2011

Härlig höstluft

Igår var det grått och trist väder. I lördags tvärtemot.
Soligt, fint och så där krispig skön höstluft.
Då var det härligt promenadväder.
Solen värmde faktiskt, men sugen på att ta ett dopp i havet... nää... icke sa nicke! Jag behöll kläderna på och stannade på land.
Det här är Husums största arbetsgivare.
Pappers-och massafabriken grundades 1919 och har under åren byggts ut.
Numera är det ca 800 stycken som arbetar där.
Min man är en av dom.

Jaha! Ny vecka nya möjligheter.
Snart halva oktober och det har kommit snö på vissa ställen. Kiruna har visst fått ett par decimeter. Visst vill jag ha snö när det är vinter, det blir ju ljusare då. Men inte än. Jag vill ha flera fina höstdagar innan vintern kommer.
Vill ni ha en grön eller vit vinter?

Dagens kloka…
Tänk så mycket gott som skulle kunna uträttas om vi inte var så noga med vem som skulle få äran för det

28 kommentarer:

  1. En VIT vinter!!
    Snön ska komma lagom till första advent och ligga kvar till i slutet av februari, temperaturen ligga på 7,5 minus och sol alla dagar:))!
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  2. Bada, är du tokig som ens nämner det ordet nu! Vi hade 3 grader igår... brrr. Vintern kan få vara vit, men sen ska det väck direkt!

    SvaraRadera
  3. Åh så vackra bilder, å här röstar vi på en vit vinter, dock först lagom till mitten av november ;-D För att jaga i allt för mycket snö är ingen höjdare... KRAM

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder och fantastisk dagens ord.
    Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag vill ha en vit jul men sedan kan det försvinna för snö och Skåne är en dålig kombination. Här saltar man sönder vägar och bilar och vidare körvett har man inte heller här nere under vintern
    Gomorron :-)

    SvaraRadera
  6. Just sådana dagar känns hösten ok men när regnet kommer....

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Helt klart grön. Men det visste du väl att jag skulle säga :)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Soliga höst-dagar är underbara !!
    Jag vill ha en vit vinter, fast med måtta = ))
    Jag fick skrapa rutan på bilen igår för första gången !!
    Ha en mysig måndag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  9. Jag vill ha en vit vinter, men på mina villkor. Jag kan åka och hälsa på det där vita en vecka eller så för att åka skidor. Annars vill jag ha en grön vinter :-)

    SvaraRadera
  10. SV Hehe, ja man kan ju fundera lite grand på det! Hoppas det blir en vit jul i varje fall :). Ha en bra vecka! Kram

    SvaraRadera
  11. Efter två enormt snörika (för att vara Skåne) vintrar, skulle jag verkligen önska en GRÖN vinter!
    Med temperaturer, som inte går under +5°! Ingen halka = underbart!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  12. Måste man välja? Ä det är inte så mkt man kan göra så man får väl ta det som det kommer....
    Ha en härlig vecka!

    Kramkram

    SvaraRadera
  13. Vilka jättefina prommenadbilder, jag blir så sugen på att komma ut i skogen på hösten, när det luktar svamp och blött och löv ;)

    Tack för berömmet om frisyren, jag trivs jättebra och vad man sparar tid. på 3 sek är man piffig i håret med lite gelé.

    Drtta med att föröka hinna runt till alla som kommenterar inne hos mig det är bara en sak som jag försöker med just nu. Jag vet själv hur roligt det är att få respons för det man skriver, och än så länge har jag ju bara haft en liten blogg med bara några få besökare. Jag får försöka så länge jag kan. När det börjar att kännas jobbigt, ja då får jag väl tänka om ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  14. Jag vill ha en vit vinter;)
    Vädret har nog ändrats lite sen du skrev, solen kom ju fram o det blev en riktig pangdag;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  15. lite vitt runt jul och nyår och en bit in på det nya året men sedan kan det vara tycker jag
    kramar

    SvaraRadera
  16. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  17. Sv: Jag tog mig friheten att lägga till dig i två grupper på FB, om du inte vill är det bara att gå ur igen!
    Kram♥

    SvaraRadera
  18. VIT vinter . Men här i norr har jag ju vant mig att så är vintern.
    Härliga naturbilder , ja förutom fabriken , den ser ju inte så vacker ut . Men den ger ju många jobb.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  19. vilket vackert väder och så vackra bilder, jag vill ha en vit vinter med massor av snö så vi kan åka pulka:) kramen

    SvaraRadera
  20. Jag önskar mig en grön och varm vinter. Avskyr vintern intensivt

    SvaraRadera
  21. Inget av det! Jag vill ha sommar året om! :D
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  22. Ä ru du gôvit männisch?!
    Klart att jag vill ha en vit vinter! Och gärna nu meddetsamma så vi slipper all geggamojja och allt det blöta som är just nu...
    Fina bilder och jag förstår att ni är stolta över er fabrik! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  23. Vit vinter för mig utan slask och grådassiga dagar. Det ska snöa veckan innan jul så det blir ca 20 cm snö, 3-6 minusgrader och så kan det töa bort någon gång i slutet på mars. Perfekt!

    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  24. Underbara bilder,snön kan gått få vänta till mitten på dec...kram

    SvaraRadera
  25. Hej vännen, ja du tapeten är en historia för sig , hihi. Hittade den på rusta för länge sedan, men inte hittat den rätta platsen, men så ploppade det till ,hihi.
    En vit botten med svarta rosor!!
    Å jag vill sätta upp den nu,hihi.
    Vilken härlig promenad på bilderna. Ja i går var det bara regn här inte kul. Snö vill jag gärna ha i lagom mängd och inte så förskräckligt kallt.
    Då är det perfekt, hihi
    VI få hålla tummarna för det!!
    Ha en skön dag <3 nettan

    SvaraRadera
  26. Visst är det härligt att vara ut och promenerad i skog och mark när det är ljuvliga och härliga höstdagar som vi hade under helgen. Helt underbart !

    I alla år har jag föredragit en VIT vinter med massor av snö. Men efter dessa två senaste vintrar med mycket snö och en kyla som nästan går till världshistorien så har jag faktiskt börjat tveka.

    Så jag skulle nog inte tacka nej till att bo i ett betydligt varmara klimat under våra vintrar och bara kunna njuta av sol och värme året om. Sååå skönt det hade varit !

    Kram Kram

    SvaraRadera