tisdag 25 oktober 2011

Lingonkrans

Plockade lite lingonris i skogen. Gjorde en rund "stomme" av svetstråd som jag snodde lånade av Mr.
 Höll till på min planteringsbänk som jag bara löööv  alltså!
Om projektet med planteringsbänken kan ni läsa HÄR.
Tog knippen med lingonris som jag band ihop med grön ståltråd runt stommen.
Och vips så hade jag en krans!
Jag hängde kransen på ett av mina gamla fönster som jag gjort om till en spegel.
Lite sent för en midsommarkrans, tyckte sonen...
... eller tidigt, sa jag free smileys

Har ni sett min lilla nedräknare här intill?
Det går undan...
mindre än två månader kvar till jul...

Dagens kloka…
Så länge man har roligt,
är ingen tid bortkastad

35 kommentarer:

  1. hi hi jag har en sådan inbyggd räknare i min kropp tror jag *fniss* Å så fin krans, själv har jag en hög lärkkvistar som väntar på att de ska få bli en krans... kanske ett projekt att ta tag i på lunchen i dag... KRAM!

    SvaraRadera
  2. Snyggt, men nu blev jag stressad! Har bara köpt en julklapp, men det blir nog tid att köpa flera sedan, eller hur? ;)
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Nämen...sååå fin!! En adventskrans är det väl:-)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Gud så duktig du är.... min skulle sett ut som om nån har haft huvudvärk.
    =)
    ville bara skryta lite.. http://bonusfamily.blogg.se/brollop/ haha =) man är ju i extas haha.
    Jag hoppas att du får en bra dag, kram.

    SvaraRadera
  5. Oooh... vilken jättefin krans :D Kreativt och otrolig myyyys-stämning ;o)

    Klok dagens kloka... Man måste ha kul på vägen liksom, Life's Not For Long, It's For Good ;o)

    SvaraRadera
  6. Vad duktig du är!! Kanske ska kolla om min man har något i garaget som jag kan använda till något liknande.
    Hoppas du får en fin tisdag/kram♥

    SvaraRadera
  7. Så fin. Nu längtar jag ännu mer till jul :))
    Kram

    SvaraRadera
  8. Den var ju jättefin! Ska nog slå till med att härma!!
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  9. Men åh så sött!! Om jag ändå hade dina gröna fingrar...

    SvaraRadera
  10. Snygg! Undras om man kan hitta sånadär blad här hemma vid med. Hmmm.

    SvaraRadera
  11. Så pyssliga alla mina bloggvänner är! Det är nog bara jag, som är extremt opysslig...
    Kransen blev jättefin på spegelfönstret!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  12. Vilken fin krans! Känner mig piggare idag, det var nog äppelpajens förtjänst;)

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  13. Så fin! Nu måste jag ta mig samman och göra en ny krans...det har jag tänkt länge...närmare bestämt..ööö...ett år tror jag ;)

    SvaraRadera
  14. Nedräkning ja, det har jag en också, och det är inte sant....så fort det går.
    Har också plockat lingonris, får ta och sätta igån och producera, din krans blev jättefin.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  15. Underbar krans!

    Jag har något till dig hos mig! Kram!

    SvaraRadera
  16. Åhh, vad fin...det där ska jag nog fixa en imorn å pigga upp mig å hemmet med:)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  17. Sv: Hahaha! Nja, det var kanske inte direkt den typen av dunka-dunka jag tänkte mig...Men tack för skönsången! =)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  18. Jag har en längre tid klurat utan att få det att gå ihop, Carina Sjölund och Carina Jonsson, Izors blogg och denna, har samma IP nr, hur hänger det ihop? Är den enkla förklaringen att du har två bloggar?

    SvaraRadera
  19. Aha, det är förklaringen, skönt, trodde nästan ajg blitt knäpp ;-P För jag fick det liksom itne att gå ihop ;-D Men nu hänger jag med. Är luttrad, för jag hade en bloggvän läääänge som jag tillslut insåg var två - två enäggstvillingar som hade likadana bloggar (i princip) och bodde på samma adress och hade således samma husdjur och gick samma utbildning - då må du tro mina iq celler arbetade på högtryck *fniss* KRAM

    SvaraRadera
  20. Men gud så fin krans, en sån vill jag också kunna göra...Men jag var tom tvungen att "leja bort" midsommarkransen för min höll på att göra mig blind...
    Duktig du är!
    Sv: du skulle ha sett en likadan päls till små barn! Min son älskade den o såg ut som en liten docka i den hahahaha
    (då sa min sambo med skarp ton till mig "nej, tänk inte tanken...då flyttar jag. Han kommer bli mobbad" hahaaha men han såg så söt ut ;) men jag köpte bara den till mig ;)

    SvaraRadera
  21. Sv: Visst är det slitigt! Det sura är att promenerande inte är en OS-gren, lätt att jag tagit hem det guldet annars. ;)

    SvaraRadera
  22. Så fint!! En sån ska jag testa mig på att göra;)
    Kram!

    SvaraRadera
  23. Jättefin krans !
    Så fin spegel du fixat till av ett gammalt fönster .
    Du är händig .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  24. Vilken JÄTTEfin krans. Lingonris är ju bara så mycket jul för mig. Min mamma brukade göra lingonriskransar åt oss att ha i luciatåget när vi var små.
    Åh det var tider det ;)

    Hälsningar
    Yohanna som påminner att vi kör real life här idag och i morgon på bloggen.

    SvaraRadera
  25. Här ska plockas lingonris. Inte lika stickigt som granriset jag brukar använda. Hoppas jag lyckas sno ihop något som jag kan visa dig på bloggen. Den du gjorde blev jättesöt. Ju enklare desto finare!
    Kram och ha en bra morgondag!

    SvaraRadera
  26. Det är så fint med kransar. Jag ska försöka komma ut i skogen jag med och plocka lite mossa och lingonris innan snön faller. Jag brukar även försöka leta ut en julgran i tid så att jag slipper trussa runt i djup snö och leta. Om jag markerar den väl så kan jag sedan skicka ut farsgubben att hämta den åt mig någon dag innan jul :) Ha det bäst! kram Helena

    SvaraRadera
  27. Men ååååååå, vad härligt det där såg ut!!! Jag blev så iperinspirerad att binda något fint till ytterdörren!!

    Angående nya huset så kan jag knappt tro att det är sant att vi har sån tur att vi får flytta dit. Det galna är att vi byter hus! Dom som bor där flyttar alltså in i vårt älskade Timmerhus!

    Vita Lyckan är en lek med husnamnet, stället heter Lyckorna Gård!

    Kram på dig och tack för alla glada tillrop!!!

    // Karin

    SvaraRadera
  28. Viiilken fin krans!!!
    Ja, snart är det dags att släpa ner jullådorna från vinden!
    Jag vet inte jag ska skratta eller gråta, hihi!!
    Kram!

    SvaraRadera
  29. Men ojoj vad fin, vad du är duktig, blev ju toppenfint på din fönsterspegel;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  30. Nämen ser där ja!!!
    Va fin den blev!!!
    Ja du light alzeimers,vem har inte det, ibland blir man riktigt rädd för sej själv..Tyvärr Carina så har jag inget recept att komma med hahahaha..en sallad kanske,va vet jag...

    Ha en bra dag..
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  31. Vilken fin lingonkrans du gjort!!! Bodde jag närmare dej...så skulle jag beställa en av dej!!!
    Kram!!!!

    SvaraRadera
  32. Jättesnygg krans!! Undrans om man skulle våga sig på en sådan själv efter att ha rotat rätt på ståltråd ute i sambons plåtverkstad. Tack för inspirationen! Kram Maria

    SvaraRadera