fredag 14 oktober 2011

Robinson Crusoe & Fredag

Igår var hösten helt ok! Soligt och fint väder!
Vi var lediga båda två, jag och Mr. Det gillas!
Mycket roligare att gå på promenad när man har hunden mannen med sig. Vi talar om ditten och datten.
Mest datten faktiskt.
Pa & Ma kom förbi på kaffe, städningen avverkades och träningen på kvällen genomfördes som planerat.

Tack för alla hejarrop och applåder igår.
Nu har jag ju faktiskt tränat förr, men det var länge sedan sist.
Promenader är väl den enda lilla träning som är en vana som jag håller fast vid. Annan träning har en förmåga att bli… en vana som inte är regelbunden… om man säger så…

Tjosan, hejsan, hoppsan! Idag är det fredag!
Robinson Crusoe, eller som vi säger på svenska Kruse,
inte att förväxla med bockarna Bruse,
han hade det bra!
Han hade Fredag varje dag...

Dagens kloka…
En riktig vän är en som träder in ,
när övriga världen träder ut

31 kommentarer:

  1. Godmorgon min sköna böna! :D Här träder jag in (eller snarare seglar in) och kniper åt mig förstaplatsen denna fredagsmorgon! Bara sådär...:D
    Önskar min goa vän en underbar fredag!
    Kramelikram och njut!

    SvaraRadera
  2. Promenader är inte att förakta, en bra vana tycker jag:)
    Hoppas du får en härlig fredag, verkar bli en solig sådan. Det gillas!
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  3. Fredagar äger!! (Mina barn använder det uttrycket väldigt ofta så det börjar smitta av sig! Är ju faktiskt ett ganska bra uttryck!!)

    SvaraRadera
  4. Fredag varje dag låter lockande men kanske skulle man sluta uppskatta honom ;-)

    Ha en bra dag i alla fall!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Fredag är absolut bästa dagen i veckan....fika, lite god mat på kvällen och framför allt heeeela helgen framför sig..:-)
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  6. Här behövs det också tränas och göras det till en vana. Promenader i all ära men....
    Fast jag tränade hemma här om dagen, tre HELA övningar faktiskt, och fick sån jädra träningsverk att jag nu är lite rädd för att försöka igen.
    Men skam den som ger sig ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  7. Såg ut som en finfin dag :-)

    Gaaahh!!! Bocken Bruce... Honom hade jag förträngt.

    SvaraRadera
  8. Duktig du är som tränar......var rädd om dig bara!

    Härligt med sådana dagar, så hoppas att denna blir lika go och gla!

    KRamar

    SvaraRadera
  9. Mysigt att promenera i det vädret med hunden (mannen);)

    I dag är jag ledig och booorde ta mig en promenad!

    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  10. Promenader får räcka som motion för mig numera! Ännu en fördel med att bli äldre...
    Ha en riktigt skön helg!
    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  11. jag tycker att promenader är en trevlig träningsform och det är ju så bra när man har vovvar för de måste ju få komma ut
    Sv: jag tycker faktiskt att Bard ska tänka sig för lite vad han säger
    en fin fredag till dig - kramar

    SvaraRadera
  12. SV:kan det vara såååå enkelt att mitt älskade te finns så nära;)) tack vännen för tipset;))
    Vilket härligt väder det är idag, tog precis en superskön promenad;)
    kramizzzz

    SvaraRadera
  13. Fniss, ja tänk om man hade fredag varje dag! KRAM

    SvaraRadera
  14. Ja promenader tycker jag också är den skönaste träningen. Den känns inte så tvungen utan är en feelgood stund!!!
    Ha en skön helg du också :-)

    SvaraRadera
  15. Hej vännen och tack för din kommentar hos mig:)
    ja du jag är egentligen ett träningsfreak...men det var ett tag sen. Tänker hela tiden att jag ska börja igen för jag vet hur bra jag mår. Men det får vänta ett tag till, hihi.
    Kanske kan inspireras av dig<3
    Kramkram <3 nettan

    SvaraRadera
  16. Med min fd hund, höll på att skriva gamla hund men det hade blivit fel..., gick vi så mycket att jag vid den konditionstest hos försvaret hade elitkondition så förrakta inte hundpromenader...

    SvaraRadera
  17. Jag undrar om du tittade på mina bilder innan jag hade hunnit skriva text månntro. Mina fingrar fumlade idag, så jag fick redigera och då tror jag att du var inne och kollade. Men, nu finns det lite text.
    Kram på dej från mej!

    SvaraRadera
  18. Jassssssååååå du tränar lite du me!!!
    Jag har oxå börjat med de känns skönt efteråt vill jag lova!!!Ha nu en helt underbar helg min vän!!!

    Kramkram Lotta

    SvaraRadera
  19. Vad lycklig han var. Hade fredag varje dag ;)
    Fast...fredag är ju bara bra då man får vara ledig :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  20. Sv: MODO kan få vinna, men inte över DIF ;) 4 matcher kvar i grundspelet denna säsong, spännande
    Kramen

    SvaraRadera
  21. Fredag är en bra dag! Och mysig.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  22. Det är verkligen smart att passa på att få motion, när det är så vackert väder.

    Svar: Jag älskar moussaka, men jag fick inspirationen av en film jag såg på Youtube. Den, maten alltså, innehåller ju inte nån bechamelsås. Detta blev faktiskt jättegott och det var saftigt. Moussaka är vår favorit, när vi kommer till Grekland och där är vi rätt ofta. Senast i september, då vi var på Rhodos.

    Ha nu en härlig helg.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  23. Hohohoho, den var dålig - men bra ändå :-)

    SvaraRadera
  24. otroligt vackra bilder:) mysigt att va ledig tillsammans:) kramen

    SvaraRadera
  25. Hej!
    Vilka härliga höstbilder.
    Hösten är en bra tid att börja träna, man har ju alltid förhoppningen att till nästa sommar skall "kalaskulan"vara borta. Så är det för mig ;-).
    Ha nu en riktigt fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  26. Vad mycket du hinner på en ledig dag .
    Fina höst bilder.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  27. Så en vanlig promenad räknas som träning? Hur mycket trånar inte jag då?! X 3, jo, en sväng med de två tikarna, en sväng med hanen och en sväng med valpen. Så vältränad jag kommer att bli! Eller..?
    Kram

    SvaraRadera
  28. Här är dagarna också oftast fina, men sååå kallt (trots sol). I natt hade vi 0 grader. Brrr.

    SvaraRadera