fredag 21 oktober 2011

Gloria

Gårdagen började med lite sovmorgon, långfrukost med mannen och sedan åkte vi in till stan. Gjorde lite ärenden, drack kaffe, åt en god lunch...
So far so good!
Gick för att köpa en ny mobil till mig (ja, nu har jag äntligen bestämt mig. Vad det blev får ni se senare)
Den skulle komma med leveransen dom skulle få senare på dagen.
Det var då, där någonstans, det började jäklas!
"Nä tyvärr… den kom inte med dagens varor"
"Kommer den i morgon? På måndag? Inom en vecka"?
"Jag kan inte lova… det vet man aldrig".
Nähä! Suck!

Åkte och handlade på en affär jag oftast blir irriterad när jag besöker (varför, det kan vi också ta en annan gång) Åkte dit ändå, för det var bra pris på några grejor jag skulle ha.
Hamnade i snigelkön (det finns bara sådana köer där) och framför mig stod en man som formligen stank urin!
Hade god lust att säga till honom att åka hem och duscha och byta kläder. Men jag hade inte hjärta att göra det.
Jag brukar vara vänlig mot pensionärer.
Väl hemma så var det bara att snabba sig med middagen för sonen (och mannen som är materialare) skulle på träning.
DÅ säger sonen att han ska ha med sig hembakat till skolan i morgon för dom ska sälja fika.
”Va? Hur länge har du vetat om det”?
”Eh… sen i måndags”.
Bit ihop bit ihop party smileys
”Ja men vad bra! Jag som har varit ledig sen i måndags, nu ska vi äta och sedan ska jag också på träning och”….
”Jag kan baka i kväll” säger sonen
Ja, det var ju gulligt av honom men… mammahjärtat…
tja ni fattar…
Sonen och mannen åker iväg. Jag slänger ihop en långpannekaka ( tack den som uppfann det) mellan tuggorna. Hellre det än att någon av oss ska stå och baka sent på kvällen.
Däremot lämnade jag disken till sonen.
Moahahaha...
Ja men wått dö häck!!
Glorian hamnar på sniskan ganska ofta ibland!scuba diving in menorca

Dagens kloka…
En ständig dans på rosor,
kan ge taggar i fötterna

31 kommentarer:

  1. Gött att du ska köpa ny mobbe. Synd bara att den inte fanns där..

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Typiskt det där att ungarna kommer ihåg något i elfte timmen, då har man lust att skrika rätt ut! Bra där att han fick ta disken, för nån måtta får det väl ändå vara;)!
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  3. Vilken bra framförhållning din son har ;) Precis som vilken normal son - eller dotter för den delen - som helst! *ler*

    Bra att du lämnade disken till honom - kan fungera som ett kom-ihåg-piller till nästa gång!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Kom igen, visa mobilen så fort du kan. Så nyfiken :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag vet, jag vet, jag vet, vad du köpt!! ;)
    Ha de bra idag!

    SvaraRadera
  6. Du är ju en god människa. (innerst inne)Hi hi hi....Jäkla unge va, som inte sa nåt :-)
    Kul med ny mobil! Jag skulle behöva en jag oxå.
    Ha en fin dag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  7. Att stå bakom nån i en kö som luktar äckligt är...äckligt. Men jag brukar tänka att jag snart är därifrån och slipper bo ihop med personen ;) Nymobiligheter är kul! Spännande...då kan du kanske lägga in lite appar!

    SvaraRadera
  8. Ny mobil...själv har jag "ärvt" min av dottern, när hon köpte en ny...

    Typiskt tanklösa tonåringar!
    Och typiskt hjärteömma mammor...

    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Klart att han får jobba lite för att få sina kakor. Surt att din mobil inte dök upp, jag kan tänka mig att du är bra sugen på att pilla på den.

    SvaraRadera
  10. Åh du med = ))
    Ja alltså NY mobil.
    Jag vill oxå ha en NY !!
    Jag ska se vad du har köpt för nåt först = ))
    Ha en mysig fredag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  11. Jag kan säga att jag skulle ha bytt kö... Det är så läbbigt när folk inte sköter hygienen. Vill kräkas, typ...

    Klart sonen skulle diska. Hela nästa vecka också efter en sån fadäs, tycker jag :-)

    SvaraRadera
  12. Typiskt av dem att komma dagen innan eller kvällen innan och säga att de ska ha med sig fika!!!! FRAMFÖRHÅLLNING, vet de inte vad det betyder!?
    Den där Hälge tänkte jag ha med i helgens inlägg! *GRRR* ;)
    Nåja, jag får nog till något ändå.
    Visst var den bra! Det var min gubbe som visade mej på den.
    Kram & ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  13. Jahhaa, ursäkta mitt lilla skratt, men ibland vill det sig inte riktigt alls. Det byggs liksom på. Men sen, nästa dag, då är allt lätt och härligt igen, eller hur!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Vad snällt att du bakade kakan och helt rätt att sonen fick ta hand om disken! Håller tummarna för att du snart får mobilen! Jag funderar också på att byta, för min har börjat bråka med mig. Ringsignalen hörs inte alls ibland utan helt plötsligt kommer det meddelande om att någon ringt, men inte lämnat meddelande - morr på mobiler som inte sköter sig...

    Kram och ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  15. Det är inte så svårt att dra fram, det är värre att fli unnan ;-D

    SvaraRadera
  16. Så typiskt........hoppas jäsningen gick bra!

    Ha nu en fin forsättning på dagen!

    KRamar

    SvaraRadera
  17. Ja vi mammor är ju så lika, särskilt mot dom små pluttiga och goa sönerna ;););) (min är 25).
    Tror nog att jag hade varit så jäkla dum och även tagit disken??????
    Korkat!!!!!

    Men så gott det där på bilden ser ut mmmums...GI ser jag:)

    Ha en härlig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  18. Ja, när man har ungdomar i huset så kan det bli sådana där små fadäser. Det är bara att bita ihop.
    Mobilbyte - där har jag brukat få äldsta dotterns telefon när hon har bytt, men nu är det slut på det för nu är det hennes lillasyster som får dem istället.
    Ha en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  19. Den arbetsfördelningen gillade jag. Man får ingenting gratis här i världen!

    Kram

    SvaraRadera
  20. Sån tur din son har en sån fin morsa, som tar hand om hans jobb! Men rätt ska vara rätt. Det var bra att han fick diska ändå.

    Sv: Just den här regnbågen var verkligen fin.

    Ha det allra bäst!

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  21. :D det gjorde du rätt i, något ska väl sonen också göra liksom
    en fin helg till dig - kramar

    SvaraRadera
  22. Sv: Tummarna för den där miljonvinsten så att jag kan säga upp mig? ;)

    SvaraRadera
  23. Visst kan man bli galen för mindre!! Har hänt mig ett antal gånger...Men det slutar oftast, precis som hos dig, med att det är jag som står där och bakar..:-)
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  24. Både bra och dålig dag , precis som det brukar vara ibland .....
    Hoppas den här dagen blev lugnare för dig .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  25. jag är med på G att köpa ny mob.il jag måste bara ha Wordfeud;) vilken himla bra mamma du är:) kram

    SvaraRadera
  26. TYPISKT att de ska säga till om nybakat i sista sekund;)
    Illa att de inte hade mobilen.När man väl har bestämt sig så vill man ju ha den NUUU!
    Jag fick vänta i 5 veckor på min första Iphone(3.an)när den kom!!
    Kram

    SvaraRadera
  27. Åh, det där känner jag alltför väl igen: mamma vi ska ha kakor med oss till skolan i morgon! Just precis då man har som minst tid och lust:-) Snäll du var som bakade i alla fall. Man vet ju å andra sidan hur köket ser ut när barnen härjat loss där:-)

    Hoppas du har en skön och avkopplande fredagskväll!

    Kramar

    SvaraRadera
  28. Bra jobbat!
    Jag hade förmodligen tagit disken oxå...tyvärr...

    Fredagskram!

    SvaraRadera
  29. Men attans, det är ju typiskt, men jag håller med, tack o lov för långpannekaka;))
    Nu kan vi ju bara hoppas att din nya mobil kommer snart;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  30. Vilken dag!!! Så typiskt barn att komma på dan före... =)) Hoppas din lördag blir lite lugnare...

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  31. Men gumman. Vad tokigt det gick.
    Men idag är det LÖRDAG. Gu vad vi ska NJUTA.

    Tack för de fina orden om mitt inlägg omviktfredagen. De värmde.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera