onsdag 5 oktober 2011

Punkt slut

Igår klev vi upp med tuppen jag och Mr.
Tänkte ta en morgonpromenad.
Men det regnade!
Vi tänkte om och tänkte rätt och tog en lunchpromenad
i stället. Då hade regnet dragit förbi och solen visade sig. Jag plockade lite vitmossa och idag tror jag att jag att det blir grönmossa som får följa med hem. Det är bra att ha till vinterns pyssel.
Satte definitivt punkt för sommaren, för igår plockade jag in blommorna  och dynorna från vår inglasade altan. Trist, tråkigt och inte alls lika roligt som på våren då allt ska ut.

Dagens kloka…
En sjöman ber inte om medvind,
han lär sig segla

30 kommentarer:

  1. Jag är så dålig att ta reda på det som finns i naturen, skäms på mig. Men nu har du faktiskt inspirerat mig, så KANSKE det blir en tur till skogen i morgon:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Ingen dum idé att ta in mossa redan nu! Då slipper man ju till jul skrapa fram blöta trasor under snön!
    Ha en bra dag
    Barbro

    SvaraRadera
  3. Nej plocka in är inte lika roligt som att plocka ut !!
    Men tiden går fort...snart ska det ut igen = ))
    Vilken fin kron-kruka du har på bilden !!
    Ha en bra dag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  4. Jaa, det är väl bara att inse att sommaren är slut för denna gången. Men...den kommer snart igen.
    Jag ska nog oxå hämta hem lite mossa tror jag.På måndag börjar älgjakten här och då törs man väl knappast gå till skogen.
    Ha en fin dag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. Plocka undan är inte alls lika roligt nej. Men bara att gilal läget så gott det går!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Men den är snart här igen, våren. Bara lite jul först och sen POFF! Liksom :-)

    SvaraRadera
  7. Just det... kanske det vore hög tid att plocka in lite mossa nu innan snön kommer.

    Jag har sagt det förr men det tåls att sägas igen att jag älskar dina fina egenhändigt gjorda cement dekorationer.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  8. Även punkt slut här, det regnar och perfekt väder för en som går på seglarskola!

    Ha en härlig dag!

    KRamkram

    SvaraRadera
  9. Ja, just det, måste till skogen och plocka med mig lite mossa att ha på lager, tack för den påminnelsen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Vitmossa har jag plockat hem, det är så fint tillsammans med ljung;)

    Vad vacker bilden är som du har i ditt inlägg idag o dina ler-rosor är sååååå fina;)
    kramizzzzzz

    SvaraRadera
  11. SV, Ja imorgon eller på fredag ser det ut som han kommer hem, äntligen :):).

    Vad kul med pyssel, det ska jag också försöka ta vara på i vinter. Så himla roligt är det! Kram

    SvaraRadera
  12. Att plocka in alla dynor får bli helgens projekt här hemma.Du är en riktig lite pysselmaja va?Kul med krativa människor.Själv så tillhör jag tyvärr sorten som handla mossa i varuhuset.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  13. Tur att ni väntade! Här regnar det inte men hjälp vad det blåser och kallt är det trots att solen lyser, brrr!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Plockade in våra dynor också härom dagen. Lite vemodigt känns det allt.

    SvaraRadera
  15. Här har jag inte plockat in dynorna från altanen ännu.
    Brukar sitta där och ta mitt förmiddagsfika, för tempen brukar ligga på mellan 15-20 grader.
    -----
    För varje dag som går, så kommer vi en dag närmare våren. En tröst!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Tänk som så att nu skall alla ljustsakar fram så man kan ha mysigt! :)

    SvaraRadera
  17. Ja, det är nog lika bra att passa på innan snön kommer. För några år sedan kom den första snön 5 oktober och den blev kvar ända fram till april. Men idag tror jag inte att det är någon risk för snö :) Ha en fin dag! Kram Helena

    SvaraRadera
  18. Ja det känns lite trist att plocka in allt, säger jag som ändå gilalr höst å jul... Men i dag såg jag faktiskt en blommande midsommarblomster - så ännu är sommaren inte över ;-D KRAM

    SvaraRadera
  19. Hallå, du var ju långledig... varför upp i ottan då? Näää, lunchpromenad låter lite mindre illa än morgonprommis. :)

    SvaraRadera
  20. Bra tajming med promenadvädret där.
    Gillar dina betongdetaljer på altanen. Gjuter du själv?
    Hoppas du får en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  21. Det är lite vemodigt att rensa bort sommaren . Men varje årstid har ju sin tjusning .
    Mossa blir fint till dekorationer.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  22. smart att plocka mossan nu! men usch va trist det känns när man städar bort sommaren, men som tur är kommer det en ny:) kram

    SvaraRadera
  23. Förstår att det känns lite vemodigt och vi ska göra det till helgen, suck!!! kram

    SvaraRadera
  24. Jag blir lite impad av din framförhållning med mossan, ska nog följa ditt exempel :-)

    SvaraRadera
  25. Ja visst är det lite sorgligt att plocka in för den kommande vintern.

    Ha det gött.
    kramen

    SvaraRadera
  26. Jag tar helst morgonpromenader och gärna i regn för det är då man möter minst folk.. ;)
    kram

    SvaraRadera
  27. Det är alltid trevligt att börja pynta för vintern, trots att hösten inte är min favorit.

    Svar. Tack för kommentaren och roligt att du tyckte om mitt rosa inlägg.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  28. Det är alltid trist att plocka in allting efter sommaren. Lite vemodigt!
    Fina betongrosor=D
    Kram

    SvaraRadera