torsdag 17 februari 2011

Boktipset

Ni na ni na ni na na na... ♪♫
När miljonkonton, sex och kokain inte längre är nog...
Christopher Silfverbielke är stjärnmäklare i Stureplans finansvärld. Beundrad och avundad, men helt känslokall och hänsynslös under den charmfulla ytan. Van att få vad han vill. Och vem han vill. Men miljonerna och framgångarna är inte nog. Han kräver mer, mycket mer. Något nytt, som kan ge honom spänning i livet.
Hans Ecker är Christophers bäste - och kanske ende - vän. På väg att motvilligt dras in i ett seriöst förhållande med Veronica, men inte beredd att släppa det ljuva livet med champagne, brudar och kokain.
Johannes Kruut är rikemanssonen som på nåder får vara med i gänget, ivrig att platsa och bra att ha till hands när krognotorna blir för höga.
När miljonkonton, champagne, sex och kokain inte längre är nog, går de tre männen över gränsen i sin jakt på spänning och njutning. Med Silfverbielke som manipulerande hjärna ger de sig in i en kriminalitet som trappas upp alltmer och resulterar i mord. Katt-och-råtta-leken mellan kommissarie Jacob Colt och trion blir kicken som Silfverbielke letat efter, beviset på hans överlägsenhet.
Stureplansprofilen Hans Ecker, dömd till över 10 års fängelse, sitter i en fångtransport på väg att flyttas från Kumla till en annan anstalt. Man kan föreställa sig Eckers glädje när han, helt oväntat, blir fritagen. Men snart blir han rädd, riktigt rädd. För den som kallblodigt sköt fångvaktarna var psykopaten Christopher Silfverbielke kompanjonen som Ecker trodde sig ha haft ihjäl för ett drygt år sedan.
Även kommissarie Jacob Colt och hans nya kollega, IT-experten Linda Schecker, tror först att Silverbielke är död och begraven, men snart är jakten åter i full gång. Farligare och obehagligare än någonsin.
Jag har snart läst ut "Grannen" och det är precis som det står i boken att, "du vill verkligen inte ha honom i ditt postnummerområde"
Böckerna är spännande och man förfasas över hur hemsk huvudpersonen är.
Vill ni läsa böckerna, så läs dom i rätt ordning eftersom dom hänger ihop.
Ni na ni na ni na na na... ♪♫

Uppdate: Jag säger Grattis till goaste Susanne som firar 20 000 besökare idag!

22 kommentarer:

  1. Hm..har jag läst Grannen, tro? Tror inte det, men En nästan vanlig man har jag läst, den var bra!!

    SvaraRadera
  2. Ojoj, låter som en massa drama där!
    Men är där några prinsessor i fina klänningar, slott och smycken med? Jag läser typ bara sånt. ;)
    God morgon på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag lyssnar mest på böcker nu och dessa ligger liksom lite efter - men spännande läsning verkar det vara!
    :-D

    SvaraRadera
  4. Ojojoj....Det där kallar jag boktips!
    Är det böcker du äger eller har du lånat dom på bibblan?
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Läs Twilight böckerna oxå.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Den där bilden känner man igen sedan man var liten :)
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  7. Det låter lite grann som "Snabba Cash"!
    Bra med nya boktips, tack för det:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  8. Dom där vill jag ha tag på. Tack för tipset. Jag har inte läst något med dessa författare så det blir en ny bekantskap för mig :)
    Jag håller med Marie, det låter lite som "Snabba Cash".

    SvaraRadera
  9. Ojoj de där böckerna verkar bra o lite obehagliga, kanske man ska ta sig an de efter Harlan Coben-böckerna;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  10. Tack för lästips!
    Och Barcelona tips!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Brrrr!!! Det låter inte som något man ska läsa strax innan man ska sova, precis! Men fasligt spännande! Tack!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  12. Verkar vara bra böcker - lite som Jens Lapidus?

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Åh! Boktipset! Som jag gillade det programmet... och signaturen! Tack för dina tips, låter onekligen spännande!

    SvaraRadera
  14. Har just läst ut "Hur kunde hon" med Dana Fowley.
    Tackar för boktipsen, behöver något nytt att spänna ögonen på.
    Ha en go fortsättning på kvällen!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Läs Blodsbröder av Saga Borg en serie på 8 böcker, finns på bibblan :)

    SvaraRadera
  16. Tack för tipsen :-)

    SvaraRadera
  17. Åhh det var boktips. Ett tag trodde jag nästan det var ett utdrag ur ditt liv......=)

    SvaraRadera
  18. Vilken dramatik!
    Blev riktigt lässugen!!
    Tack för tipsen!

    Kram

    SvaraRadera
  19. tack för boktipset, det lät riktigt spännande
    kramar

    SvaraRadera
  20. Jag ska se den när den kommer ut på DVD! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  21. Vilket bra boktips!
    Kommer absolut att läsa dem. Deckare-älskare som jag är.
    Ha en härlig helg! (trots kylan)

    / Blå Ängel

    SvaraRadera
  22. Men vad lustigt Carina, jag håller med med första boken i serien just nu, heter Mord.net!
    RIKTIGT spännande och grym, älskar att jag har 3-4 till att se fram emot :)
    Kram Carina

    SvaraRadera