lördag 19 februari 2011

Fredag kväll…

…maken jobbar, dottern är hos pojkvännen och sonen på bio med en kompis.
Jag ringer till mamsen och frågar med mild stämma:
-vad ska ni äta för gott idag då? 
Hon förstår inte riktigt "vinken" utan frågar tillbaka vad jag ska äta för gott.
Och då måste jag, som den snälla dotter som jag är, naturligtvis förtydliga vad jag avser…

Efter middagen hos Ma & PA  så åkte jag hem och hade fredagsmys i soffan alldeles för mig själv. Under filten och en bok i handen och det gick liksom inte alls någon nöd på mig.
Idag blir det en sväng ner till hockeyhallen för sonen har match. Tur att det inte är en uterink, för då skulle väl pucken frysa fast... 28 grader här nu...burr....

24 kommentarer:

  1. Du skulle ha ringt hit!
    JAG hade förstått ;)
    Ja jäklar vad kallt det är.
    Nä...det blir en dag inomhus.....som vanligt :)
    God morgon!

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig fredagskväll du hade. Hoppas din lördag blir go och glad.
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Som mamma har jag lärt mig att dels förstå vinken och dels känna igen den milda stämman;)

    Ja, som tur är så är "Månskensrinken" ett minne blott. Det är många gånger jag stått vid sargen och hejat på J!
    Hoppas det blir vinst för Husum idag!! Å du, J ska till "Lyan" ikväll och se hockey, han lär INTE heja på hemmalaget;))

    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Ha ha.. Typiskt att de inte fattade!! Hoppas du får en härlig dag även idag och inte fryser fast i ishallen.. Kram

    SvaraRadera
  5. Haha, så din mamma förstod inte vinken. ;) Nåja, du fick ju dig ett mål mat i alla fall. Härligt med lite egentid!

    SvaraRadera
  6. Att man ska behöva vara sådär ÖVERtydlig jämt! =) Lät som en härlig och mysig ensamkväll faktiskt. Jag gillar såna. Inte om man skulle ha dem jämt, men ibland är de alldeles, alldeles underbara! =)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  7. Här var det -17 i morse...nu värmer solen...lite ;) Mysig fredagskväll med en bok! :)

    SvaraRadera
  8. hahaha - vad bra det är att ha lilla mamsen när man känner sig ensam
    ha en fin lördag - kramar

    SvaraRadera
  9. Hoppas du blev bjuden på något gott hos Ma och Pa då!

    Kram och trevlig lördag!

    SvaraRadera
  10. -28. Brrrrr...
    Ha en finfin helg! Kram.

    SvaraRadera
  11. God förmiddag. Vilken härlig fredagskväll. Hoppas det går bra på matchen för sonen. Kram Madde

    SvaraRadera
  12. Ha, den där milda stämman känner jag igen! Så där kan döttrarna låta ibland och det hör man direkt!
    Jag är säker på att din mor kände igen tonfallet...
    Nåja, det avlöpte ju väl och du fick en god middag! Skönt att bo så nära varandra!
    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Hahaha! Ibland fattar folk helt enkelt inte, då får man förklara tydligare och tydligare tills dom gör det :-)

    Brrr... Vad kallt!

    SvaraRadera
  14. nämen va förstod inte mamma direkt... Annars tycker jag att man som mamma oftast förstå vinken bara genom att höra på tonfallet ;)

    SvaraRadera
  15. 28 grader??? Nä, vet du vad! Att du inte tar med hela din familj och alla dina trevliga vänner, så emigrerar ni ner till dom mellersta delarna i Skåne.
    Här har vi idag endast 6 minusgrader - och en strååålande sol!! Kram på dej!

    SvaraRadera
  16. sv: JAG HADE JU INGET INTERNET JUUU!!!
    :-)

    SvaraRadera
  17. Även här hos mig hade vi kallt i morse med -30 grader och nu hoppas jag verkligen på att kylan ska ge sig.

    Hoppas att du får en lika mysig lördagkväll som det du hade igår.

    SvaraRadera
  18. Hahhaha -28 grader !
    Då skulle mera än Pucken frysa fast !
    Ni skulle få BRYTA bort mig !!!
    Jösses vilken kyla skulle inte ens tänka på att gå ut !
    Andnöd...
    Delar posten ut ansiktsmask så ni ej dör,vid utgång ???
    Kram på dig du galet GOA <3

    SvaraRadera
  19. ibland behöver man vara övertydlig med sina föräldrar ;)
    vad mysigt med en lugn fredag...hoppas även din lördag blir bra..

    kramisar

    SvaraRadera
  20. Mycket bio överallt. Här har dottern tittat på Trassel idag:)

    SvaraRadera
  21. Herregud vilken kyla!! Jag som gnäller för
    ca -7!! Fast idag; mitt på dagen när solen sken var det nog nästan nollgradigt!! Längtar efter vår - vintern har hållit i så länge i år!!

    SvaraRadera
  22. ... men hur i hela fridens dagar kan DEN tydliga frågan misstolkas ;-D ;-D
    Skönt att hon förståd fortsättningen :-)

    SvaraRadera