söndag 20 februari 2011

Handyman

Vaknade igår morse och sa till maken:
- Vi borde nog skaffa nattmössa för oj vad jag tycker det känns kallt om skallen!
Maken kliver upp men kommer tillbaka in i sovrumet,
- Tro jag det, att det är kallt! Vi har 11 grader inomhus!!
- Men vad i
Jag får senare en förklaring varför,  men det var lite som grekiska för mig så det tänker jag inte rabbla här. Men det var fort fixat av ”my hadyman” och med hjälp av en brasa i kaminen så var vi snabbt uppe på 20 grader.
Nästa köldchock infinner sig i badrummet!
- Gaah!!… vi har inget varmvatten!!
- Men vad i igen liksom!!
Det tog lite längre tid att fixa men han grejade det med, min "handyman"

33 kommentarer:

  1. Visst är det tur att man har en man som kan allt !!
    Annars hade jag nog aldrig flyttat till hus ;)
    Surdegsbörjan var inte så svår som jag trodde och sen har man ju den klar hela tiden i kylskåp med matning :)
    Önskar dig en underbar dag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Då hade ni ju till och med kallare än vad vi hade i veckan. 16 grader var vår lägstanivå.

    SvaraRadera
  3. Tvi så kallt! Jag som redan klagat över kölden ute, 20 minus idag... och då är det ute som det är kallt inte här inne... Skönt att ni har eldningsmöjligheter! Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  4. Jag har också turen att vara gift med en "handyman", både när det gäller bilar och huset.
    Tur det, för det är inte direkt billigt att leja hjälp för allt!
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  5. Tur att du har en händig karl, tänk så mycket ni "spar" på det sättet - som du kan göra annat roligt för ;-) Önskar dig en riktigt god förmiddag och en underbar dag <3 KRAM

    SvaraRadera
  6. 11 grader !!!!
    Ja då kan man allt tro att du vill ha en lite mysse .
    Usch.
    Vill också tacka dig för din fina kommentar inne hos mig.
    Tusen tack och massa kramar :)

    SvaraRadera
  7. Vilken tur att du har en händig man. Själv hade jag fått frusit tills vardagen kom och man hade ringt efter en som hade kunnat.

    SvaraRadera
  8. Maj Gadd!!! Vad kallt! Tur att du har en sådan händig Handyman! Här är jag rädd att jag hade fått fortsätta frysa faktiskt. Vi hade fått invänta måndagen och någon utomäktenskaplig Handyman...=)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  9. *gaah* skulle jag också säga om det inte var varmt när jag vaknade! Så roliga smileys du har! Var har du hittat dom? Jag har ju också blogspot, men det kanske är något du laddat hem?

    SvaraRadera
  10. Herrejösses! Då ska jag inte klaga på våra 18 grader... Fast okej, din handyman fixade ju upp värmen... våra betaldahandymen har inte lyckats sen oktober...
    God varm morgon!

    SvaraRadera
  11. Oj...då hade ni kallare än vi. Igår vaknade jag att det var 16 grader inne. Och det tyckte jag var kallt.
    Varmvatten hade vi dock :)
    Ja....vad är det U inte klarar av? :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  12. En handyman är jättebra att ha till hands :-)

    SvaraRadera
  13. Vad skulle vi göra utan dessa våra män? Men jag minns att jag fick ta hand om allt och inget när jag som 17-åring flyttade till eget bo!(ler)

    SvaraRadera
  14. usch och fy för att ha 11 grader inne! Brrr!
    Skönt att det fixade sig!
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  15. Så skönt att det ordnade sig. Att det är kallt ute får vi leva med men inomhus...

    Kram

    SvaraRadera
  16. Visst är vi lyckligt lottad du och jag som har så händiga karlar :))
    Jo, jag vet att du har fått boken, C sa det!
    Stor kram till dig vännen♥

    SvaraRadera
  17. Du är lyckligt lottad som har en så händig man.
    Tyvärr är det inte så här hemma. Tur vi bor i lägenhet, då får vaktmästaren ställa upp.
    Men hålla i hammare det kan jag :). Kram

    SvaraRadera
  18. Tur att du har en handyman..kramis

    SvaraRadera
  19. Kallt är bara förnamnet vad vi har här hemma just nu.Ibland så är det bra att ha en egen handyman.
    Kram!

    SvaraRadera
  20. brrr guu va kallt ni hade det tur du har en handyman som är bra på att fixa sånt:)
    må gott

    SvaraRadera
  21. Hallå där! hoppas att dagen varit go mot dig efter köldchocken!
    Gött att ha en karl som inte har tummen mitt i.......

    Ha en finfin söndagskväll1

    Kramar

    SvaraRadera
  22. Hej igen vännen... Nu har jag hittat dessa roliga smileys! MEN - hur gör du när du plockar in dom i texten? Kopierar in dom vartefter, eller har du lagt dom någonstans där det är lätt att komma åt dom? Svar till sign. Frågvis ;)

    SvaraRadera
  23. BRRRRRR det var kallt, inte undra på att du frös om huvudet
    kramar

    SvaraRadera
  24. Tack! Då vet jag. :) Tycker just dessa smileysar är så söta...och finurliga. Nu har jag kopierat en kod och klistrat in i mitt html för de smileysar jag har just nu...då räcker det att man gör så här ;) :) :O och så blir det en "figur". Ha nu en bra kväll så ska jag inte störa mer! :)

    SvaraRadera
  25. Visst är det praktiskt med en alldeles egen HANDYMAN?! :)

    SvaraRadera
  26. Ojjj Då hade jag INTE gått opp och näsan skulle varit LILA !!!
    Underbart med dessa Braskaminer !
    Sitter dagligen i soffanframför den <3
    Och inte glömma dessa Bra att ha karlar <3
    Kan vara bra ha till mycket ;)
    Kramen i vinterkylan och du så kallt har vi nog ALDRIG haft här hemma ...Då hade jag dött hahhahaha

    SvaraRadera
  27. Du har en handyman alldeles på riktigt hemma, alltså! Det måste kännas tryggt.
    Men så kallt, det är lite i lägsta laget med 11 grader inne. Tur det är fixat.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  28. Finns en orsak till varför vi flyttade till lägenhet som sagt.....nu blev jag påmind igen om orsaken ;)

    Kram Carina

    SvaraRadera
  29. Vi har ingen värme alls i sovrummet och fönstret drar..hua som att sova utomhus

    SvaraRadera
  30. vad härligt med en handyman ;)
    jag har oxå en egen här hemma...fniss...

    må så gott
    kram

    SvaraRadera
  31. Åh!! Grattis till en handyman! Precis vad man behöver när det strular till sig:-)

    Hoppas du haft en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  32. Vilket uppvaknande! Men tur att du är gift med en alldeles egen handyman;)
    Kram

    SvaraRadera
  33. Ohh dessa handymän de är for goa, men du, jösses vad kallt undra på att det var kallt om huvet;))

    Kramizzzz

    SvaraRadera