söndag 13 februari 2011

Tulpaner

Vi fick en underbart vacker tulpanbukett i fredags med blandade färger och blåbärsris.
Den här gula med röda ränder var lite speciell.
Dagen igår började med ett strålande väder. Efter en skön sovmorgon, lång frukost och en stund i tvättstugan kom jag mig ut på en promenad. Då hade solen gömt sig bakom några moln men det var härligt ändå. När jag kom in så fick jag ett "bakryck" och då gäller det att passa på innan anfallet går över. Jag bakade mjölkchokladsnittar och Philadelphiabullar.
Receptet på bullarna har jag fått av Ingrid, en f.d klasskompis.
Ingrid hejar jag på varje onsdag, då hon är en av deltagarna i Sveriges mästerkock.
Idag har sonen hemmamatch och jag ska stå i cafeterian.
Ha en skön söndag allesammans!

25 kommentarer:

  1. Underbara tulpaner och dina bakverk ser ju såå goda ut. Kan man få receptet på bullarna?
    Ha en fin söndag!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Detsamma! Här kämpar solen just nu, man får se den lite då och då. Lycka till i cafeterian!

    SvaraRadera
  3. Så vacker den var den gula med fartränder!
    Gomorron Carina :-)

    SvaraRadera
  4. Jag önskar att jag också får ett bakryck, för Saga fyller år på onsdag! Men det blir väl som vanligt, bakningen sker under pistolhot;)

    Ha en fin söndag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Underbara tulpaner! Och vilka kakor! =) Nu bakar ju inte jag ofta, men till och med jag blev lite sugen på Philadelphiabullar...Är hon med fortfarande i Mästerkocken alltså...? Avis jag är att hon får träffa Morberg! =)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt fina tulpaner! Fast ett bakryck kommer nog jag inte att drabbas av mera, och lika bra är väl det :-)

    SvaraRadera
  7. Ät inte upp allt!
    Jag vill ju smaka! ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. underbart vackra tulpaner, ha en bra dag i cafeterian :)
    kramar

    SvaraRadera
  9. Instämmer om tulpanerna! Och kom ihåg att spara blåbärsriset när tulpanerna har vissnat, jag har sett på någon blogg att blåbärsris får alldeles förtjusande vita blommor!
    Jag vill också gärna ha receptet på de där Philadelphia-bullarna!
    Ha en bra dag, kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Dom bullarna både såg och lät läckra :)
    Det receptet skulle jag gärna vilja ha...

    SvaraRadera
  11. tulpaner är så underbart fina!! :)

    Ingen skallebank, men sjukt trött,, blev inte så mycket sömn inatt :)

    Ja de är så små, så söta...de små liven :) kram

    SvaraRadera
  12. Tulpaner..underbara blommor som kickar igång alla tankar på våren!

    SvaraRadera
  13. Oj, ja får man såna anfall är det bäst att hänga på så länge det håller i sig!
    Mästerkocken tittar jag också på, underhållande och lärorikt!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  14. Tulpaner är bland de finaste blommor jag vet! Hoppas det gick bra för sonen på matchen!
    Kram!

    SvaraRadera
  15. å vilken vacker bukett va snyggt det blev med blåbärsris i,
    mums va gott du har bakat;!
    kram

    SvaraRadera
  16. Har inte köpt tulipaner än, men väl en primula! Baktankar är inte alltid av ondo ;) det såg gott ut!

    SvaraRadera
  17. Hahaha! Jag säger som Afrodite: så då får din kompis träffa Morberg! Lyllos henne!! ;)
    Vilken fin bukett som skvallrar om att våren kommer...
    Hur törst du bara lägga ut bullar men inget recept??!! *Grrrr*
    Men det kanske kommer? ;)
    Kramellikram

    SvaraRadera
  18. Åh, hur gott såg inte det där ut att vara? Vilken härlig bukett dessutom, en bra helg förstår jag att du haft.

    Kram

    SvaraRadera
  19. vad roligt att ha en vän i mästerkockarna :) såg gott ut det som du bakat...

    vilka fina tulpaner och vad fint med blåbärsris i..
    Hoppas solen tittar fram i morgon !
    Må så gott...
    Kram

    SvaraRadera
  20. Vilka underbart fina tulpaner, blandade färger är så fint. Vilka goda kakor kan nästa känna vad gott det luktar.
    Hoppas det gick bra i kiosken :-)
    Kram

    SvaraRadera
  21. Ohh tulpaner, det måste jag köpa imorgon o pryda mitt köksbord med;)

    Härliga bakverk du har åstadkommit;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  22. Inte mjölkchokladsnittar, jag har faktiskt döpt om dem till Bloggkakor! ;) Det var full fart på dig! Buketten var jätte fin! Jag är ingen superälskare av tulpaner, men det skriker vår över dem och det behöver jag! Ska nog shoppa mig några stycken. :)

    SvaraRadera
  23. Uuunderbara tulpaner!! Älskar!!
    Och kakorna ser ju HUR goda ut som helst!
    Kan även tänka mej att du lägger ut recept på mjölkchokladsnittarna en vecker dag... =)

    SvaraRadera