fredag 11 februari 2011

Drinktips från Norrland del 3

I kväll ska vi ha middagsgäster.
Några Norrländska drinkar ska vi INTE bjuda på.
Nää, man vill ju inte riskera vänskapen liksom...
....men ni kan ju testa om ni vill.... på egen risk!
Jag avsäger mig allt ansvar,
bara så ni vet!
Go fredag på er!

Atomutbåt (norrländskt recept)
1 stort ölglas med hembränd sprit
1 st. snapsglas med öl
Häll upp spriten i ölglaset, fyll snapsglaset med öl
Släpp ner snapsglaset i ölglaset och drick.

Kaffekask ala Norrland
1 sockerbit
Kaffe
Hembränt
Släpp ner sockerbiten i den tomma kaffemuggen, häll i kaffet så du inte ser sockerbiten fyll på med hembränt tills du ser sockerbiten igen.
Slappna av och njut.

Kaffekask ala Kalix
Knyt fast en kaffeböna i en sytråd, doppa snabbt som fan i en ½ liter hembränt.
Drick och njut.

19 kommentarer:

  1. Funderar på vilken som kan passa bäst för min rygg ;-) Tål att tänka på...

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Hihi jadu jag tror jag avstår.. =)

    Ja detta med metallslöjd är riktigt spännande, har fått mer än lovligt många ideer.. =)

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Vilken drink rekomenderar du till tacos...? ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Haha, vi ska ha lite fest i morgon, men håller oss nog till öl och vin, men tack för tipsen! ;) (Det finns en öl som heter Sink the Bismarck och är 41%!)

    SvaraRadera
  5. Jag har ALDRIG någonsin druckit kask, tror inte jag gått miste om något heller när jag läste vad a la Kalix innehåller. Men fy f*n!!!

    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  6. Hallå....sett din blogg via syrrans länk och du skriver så roligt!!

    SvaraRadera
  7. Hahaha... Vilka drinktips inför helgen!

    SvaraRadera
  8. Tack för tipsen :-)

    SvaraRadera
  9. Jaha...har ni fler vänner än oss ;)
    Du ska väl inte bjuda på det du bjöd oss på,på nyårsaftonen.
    Ska du det så kommer jag som en objuden gäst.
    Vet du...jag kan INTE sluta tänka på den maten.
    FAN,vad gott det var.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  10. Åh, fy Fabian, de lät inte goda de där drinkarna! Nä, jag tror att jag håller mig till min Mojito! =)
    Visst är det härligt när man varit flitig och promenixat...så att man utan dåligt samvete kan jämna till lite med...en semla! =) Göttigöttgött!
    Ha en riktigt go' fredag nu! Kram

    SvaraRadera
  11. Den sista måste vara uppiggande också med allt koffeinet...
    Ha en kul fredag, kram, Monica

    SvaraRadera
  12. Förstår att ni har såna drikar där uppe, något måste ni ju göra för att behålla värmen... ;)

    SvaraRadera
  13. Mmm,vad gott- INTE!! Tror det är bra att ni avstår, ni vill ju som sagt inte skrämma bort era vänner!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Huvaligen.. det verkar vara rena råttgiftet :).
    Ha nu en riktigt härlig helg! Kram

    SvaraRadera
  15. Haha måste nästan ta och prova dom här.. Se vad norrlänningarna har för smak ;)
    Önskar dig en underbar helg!!!
    Kram

    SvaraRadera
  16. du gör klokt i att inte bjuda gästerna på det där
    kramar

    SvaraRadera
  17. Ha ha..ja, varför inte?:-) Det hade nog blivit en annorlunda kväll om jag gett mej på att dricka något sådant!
    Det ska va ni norrlänningar till sånt:-)!

    Hoppas du har en fin fredagskväll!

    Kramar

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig blogg du har .
    Kikar in och önskar god morron :)

    SvaraRadera