måndag 28 februari 2011

Vårteckensutmaning

Jag är med i Humlebackens Vårteckensutmaning.
Vårteckens-
utmaningen fungerar så att alla som är med rapporterar saker som tyder på att våren är på väg, varje måndag fr.o.m. den 28 februari, och fram tills vi tycker att vi har fått nog.
Det finns representanter alltifrån Lappland i norr till Skåne i söder. Norge, Nederländerna och Seattle, Usa är också med.
Mitt första vårtecken får bli att sonens hockeysäsong är slut. Visserligen har laget en cup kvar att spela men sista seriematchen spelades i helgen.
Så...det doftar vår...

Tänkte att jag varje vecka också skulle lägga in en bild på vår inglasade altan för att se hur den sakta men säkert tinar fram.
Där myser vi och mår gott  från tidig vår till sena hösten.
För att ta den här bilden fick jag plumsa i meterhög snö...
...likaså om jag vill tända ljuslyktorna i lönnen.
Så långt har våren kommit i Ångermanland.
Åver änd aot!

25 kommentarer:

  1. Oj! Här pratar vi vinter. Men det ska bli intressant att följa dina rapporter. Barmark hos oss vilket gillas.

    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
  2. Det tycks vara VÄLDIGT långt till våren för oss, men när det väl börjar töa så brukar det gå med en jäkla fart!

    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  3. Ja, nog känns våren ganska avlägsen men på något vis så vet man ju att den kommer!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var inte lite snö ni hade kvar där... Men det finns kanske pris för den som hittar ett vårtecken sist också? ;)
    Ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  5. Jag kollade den där vårutmaningen...men det var så himla många med redan. Vårtecken - kan det vara att Metro börjat skriva om höstmodet 2011? :P

    SvaraRadera
  6. Ojsan! En himla massa snö där... Vi åkte ifrån den snön vi hittade förra veckan :-)

    SvaraRadera
  7. Jag är likt en knarkara ved gäller denna utmaning, brukar besöka de i södern å njuta av deras takdropp och lökar medan vi ännu har meterhöga drivor... KRAM

    SvaraRadera
  8. Här är det talgoxen som gör att det känns som vår;)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Fiffigt att visa en bild på snön utanför er inglasade altan varje vecka, då kan man ju verkligen se vad som händer...Och ni ser ju ut att ha en hel del snö kvar! Men nu är det mars i morgon, första vårmånaden, så nu får vi hoppas på litet värme!
    Ha det så bra, kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Kul, den där utmaningen anammar jag;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  11. Måtte snön smälta bort FORT!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  12. Ja även här hos mig är det en halv evighet till vi har snöfritt... men idag har vi i alla fall strålande sol från en klarblå himmel och till och med plusgrader och det är verkligen vårkänslor i luften.

    Vårteckenutmaningen låter för övrigt jätte kul och jag kommer självklart följa dina vårtecken här på din sida. Får se hur länge det tar innan du kan ta dig fram till eran fina inglasade altan utan att plumsa fram i snön.

    Ha en fortsatt trevlig måndag !

    SvaraRadera
  13. Inte särskilt vårigt hos er alltså... :)

    SvaraRadera
  14. Ser fram emot att se din altan smälta fram. :)

    Önskar dig en skön första mars-vecka

    SvaraRadera
  15. Ska bli spännande att följa dina vårtecken. Antar att de skiljer sig lite åt från våra här i söder som lär komma tidigare:-)
    Härligt att vi nu går in i den första vårmånaden!!

    Vilken fin uterum ni nhar!!

    Kramar

    SvaraRadera
  16. Jo det går så mycket lättare när asfalten kommer fram! :) Har själv plumsat genom snön idag för att fylla på fågelmaten! :)

    SvaraRadera
  17. Kul idé, att få se hur snön smälter bort vecka för vecka, då har man nåt att jämföra med :)

    SvaraRadera
  18. Känns som våren är långt borta ännu!
    Men förra året den här tiden toksnöade det och vecka tio kom våren trots det, finns hopp!

    SvaraRadera
  19. Oj vad mycket snöSka bli kul att se hur snabbt det smälter. Du kommer nog kunna kyla midsommarsnapsen i en snöhög i år;)
    Kram

    SvaraRadera
  20. Hejsan!
    Tack för din fina kommentar ang. det nya som jag har framför mig! Det känns sååå spännande! Idag var jag och hälsade på mitt nya jobb och det bara känns så bra! Om en vecka är det dags att börja på riktigt!
    Vad spännande att kunna följa våren och din inglasade altan. Hoppas, hoppas att det börjar hända saker snart. Nu vill jag ha VÅÅÅÅR!!
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  21. Jag önskar snön dit pepparn växer och att den stannar där väldigt länge!

    SvaraRadera
  22. Vi kanske ska säga vårvintertecken, kul att följa din bild på altanen.
    Jag ska lägga in en bild på vårt "snöberg"

    Solen skiner idag och det är så härligt!

    SvaraRadera
  23. Herregud med snö!!! Kul idé med uterummet!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  24. Kul idé att visa samma motiv varje vecka. Då ser vi verkligen hur mycket närmare våren kommer varje vecka. Kram Marie

    SvaraRadera
  25. Får läsa ikapp lite märker jag......
    Barmark här i söder men nu har tydligen lagt beslag på solen!

    SvaraRadera