måndag 7 februari 2011

Melodifestivalen

"Han är oftast med på noterna...
...det är dom där sträcken som ställer till det"  
Nu har spektaklet dragit igång igen. Det skrivs spaltmeter i tidningarna och det engagerar verkligen en hel nation. Det spekuleras inför varje deltävling och efteråt är det analyser till höger och vänster.
Själv är jag off när det gäller MF.
Inte riktigt min melodi….
Måndag igen, och Rickard och Dick har namnsdag.
Alltså... det kan inte vara roligt att heta
Dick, när man är utomlands.
”Hi, my name is Dick”……Free Basic Smileys

26 kommentarer:

  1. Jag sitter som klistrad men i ärlighetens namn fick man inte så mycket valuta för pengarna...

    Nej, verkligen inte! Betyder ju lite lustiga saker på flera språk...

    SvaraRadera
  2. Vi satt bara med ett halvt öga och tittade på MF. Man har ju som tappat intresset för låtarna innan det dragit igång.
    Kram & god morgon!

    SvaraRadera
  3. Nä..namnsdag ska man inte ha idag.
    Idag är det en dag man ska fylla år ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Jag tittar och lyssnar, men inga analyser för min del. Jo, om de var bra eller dåliga förstås och i lördags tycker jag det var övervägande bra faktiskt!

    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  5. Namnsdag idag... näääääää =)

    SvaraRadera
  6. Melodifestivalen missas ICKE!!! =)

    SvaraRadera
  7. Dååålig inställning Carina! Melodifestivalen är en ursvensk och fin tradition som bör helgas på bästa möjliga sätt. En skål med snacks och sen sitta och dissa allt! ;)
    God morgon!

    SvaraRadera
  8. Tycker det har blivit lite långdraget.. med alla olika shower och städer varför hålls det inte bara en för en kväll???
    Men självklart tittar jag och gnäller som alla andra ;)
    KRAMISAR

    SvaraRadera
  9. Hej hopp Mf har jag oxå dizzat, orkar inte titta längre. Filmerna skulle jag vilja se särskilt med Julia Roberts. Härlig drinktips :), måste jag prova ;) Kram Madde

    SvaraRadera
  10. Jag är beroende av schlagern. Kan inte LÅTA BLI att titta. Som vanligt hoppas jag på bättre låtar framöver...
    :-)

    SvaraRadera
  11. Ha en fin vecka och tack för kläderna.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Missade detta eftersom jag var i Holland. Tittar gärna ifall jag är hemma. Kramar

    SvaraRadera
  13. Jo, jag satt faktiskt och tittade (även om jag inte gillar det precis...) men dom två låtar jag tyckte var bäst, var två av dom tre, som röstades ut först... Så det är nog inte min smak som gäller!
    Ha en bra dag, kram, Monica

    SvaraRadera
  14. Nä, MF får vara för min del också ...

    SvaraRadera
  15. Kanske trevligt om man heter Big i efternamn ;)

    SvaraRadera
  16. Nej ingen melodifestival för mig, i vilket fall inte förrän stora tävlingen är, då kanske det kan bli lite skojsigt.

    Ojsan ojsan, då måste jag ringa o gratta käre svärsonen;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  17. Lika som att Brad Pitt inte heller borde komma hit:) Han skulle nog vara överraskad om han visste att han har efternamnet på männens käraste ägodel.

    SvaraRadera
  18. Nä det är inte min melodi heller, jag är helt off när det pratas melodifestivalen. Jag tycker bara det är för mycket nu med alla deltävlingar och bidragen håller inte måttet...

    SvaraRadera
  19. Hi, my name is Dick, and I´m a kock.....
    (Hej, mitt namn är Dick och jag är kock)
    Fritt översatt.......

    SvaraRadera
  20. Melodi"festivalen" är absolut inte min melodi heller! :) Men Dick heter ju många i bl.a. USA...

    SvaraRadera
  21. Själv tycker jag det är kul, man måste ha något att diskutera med arbetskamraterna samt något att reta sig på. :)

    SvaraRadera
  22. Sv: Visst är det surt att man måste jobba med... grrr. Men man vet aldrig hur slumpen faller sig!

    SvaraRadera
  23. Jag är en MF;are. Sitter som gjuten när det drar igång. Kläderna, musiken, artisterna allt....är man några stycken som kollar är det ännu roligare.
    Hoppas du haft en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  24. När jag gick i högstadiet brevväxlade jag med en tjej från England. Hon hette Pippa Bacon. Och det är alldeles sant! Hur kul var DET på en skala då??? Va? Va? Va?

    ;o)

    SvaraRadera