onsdag 9 februari 2011

Skrivarlya

För ett tag sedan gick det runt en utmaning på bloggarna att visa upp sin "skrivarlya".
Det har jag glömt bort tänkt att göra nu. Så här ser det ut där jag sitter och bloggar.
Och ser på tv. Och läser böcker. Och vilar.
Och myser.....
På väggen ovanför mitt huvud finns ett citat.
Jag älskar citat och ordspråk och det här är en favorit.
Ett citat av Gandhi som är så klokt att det är inte klokt vad klokt det är.
Sedan betyder ju inte det, att allt jag skriver på bloggen, är så genomtänkt alla gånger ...liksom...

23 kommentarer:

  1. Vilket fint och mysigt ställe.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Första gången jag ser just det väggordet, jättefint!
    Förstår att du tillbringar mesta tiden där, ser väldigt mysigt ut:)
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du alltid verkar tänka till när du bloggar. Det är så fyndigt och småspralligt och roligt. :)
    Kramen

    SvaraRadera
  4. VA!
    Har du glömt bort en sådan viktig utmaning! ;)
    Nå ja...det var ju bra att du kom ihåg den till slut ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig plats du sitter på. Så ljust...

    Själv hamnar jag oftast vid den stationära vïlket innebär i arbetsrummet.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Välstädat :-D och mysigt! Jag gillar också de där citaten. Var hittar du dom?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Mysig skrivplats du har..själv sitter jag vid ett rätt stökigt skrivbord delat med maken..min sida är rätt städad men alla makens papper och prylar har en märklig förmåga att liksom flyta över till min sida.. =) skratt..

    SV: Ja mina barn var lite tveksamma först men efter första tuggan blev dom positivt överraskad..så nu har receptet fått flytta in bland vardagsmaten och kommer att återkomma på menyn..smidigt sätt att få i alla barn lite grönsaker också.. =)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  8. Önskar min hörna kunde vara så fint städad och mysig ... men det är jag själv som står för röran!

    SvaraRadera
  9. Åh! Det ser nästan ut som hos mig. Ja, soffhörnan och laptopen på den perfekta Ikea-plattan :-)
    Sen är ju min soffa typ orange, och jag har inga kloka ord vare sig i bloggen eller på väggen :-D

    SvaraRadera
  10. Du är så rolig med dina överstrykningar, Carin! Man får sig nästan alltid ett gott skratt när man läser dina inlägg, och det tycker jag är väldigt genomtänkt och klokt!
    Mysig hörna du har!
    Kramar från Monica!

    SvaraRadera
  11. Sv; det ÄR väldigt enkelt:)
    trevlig kväll!

    SvaraRadera
  12. Gud vad snyggt och stylish du har där hemma! Väggtexten var supersnygg med ett fint budskap dessutom.

    SvaraRadera
  13. men å va snyggt du har det ,å väggtexten va fint,
    kram

    SvaraRadera
  14. Älskar oxå citat! Både kloka, djupa, roliga, larviga och tänkvärda sådana!
    Jag såg på bilden, med citatet över soffan, och skulle just slänga mej över tangenterna här för att skriva & fråga vad det står. Men tänk, du var så förutseende att du tog en bild på det oxå! Det tackar jag för. Jättefint!

    Carina
    Du kanske borde gå med i nåt där man motionerar hjärnan, hahaha. Med tanke på gårdagens kommentar där jag svarade om namnet och du fattade ingenting...
    Pippa Bacon!! Ringer det nån klocka nu?? Annars blir jag allvarligt oroad *fniss*
    Kram virrpanna!

    Du svarade:Hahaha!! Dumstrut på! PIPPA BACON, min kära gamla brevis!! Jaja, men jag trodde ju du syftade på mitt inlägg om HALVSJU HOS OLIVIA, där jag skrev hon fick full pott av mej. Sin opartiska mamma. För du skrev det blir full pott på skalan. Vilket namn! Jag är LITE trög & du är LITE otydlig - vilket par!! :) Kram från VIRRPANNAN!

    SvaraRadera
  15. Det var en inbjudande hörna att bona in sig i :)

    Jag gillar oxå citat och ordspråk..Olika budskap ! Ditt var fint på väggen :)


    Kramar från mig :)

    SvaraRadera
  16. Jag måste nog städa min skrivhörna lite innan jag kan visa den för någon!
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Mycket härligt citat o en supermysig bloggar/mys/hörna.

    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  18. Jag tycker du är en enastående bloggeska! med kvicka, rappa och skojiga inlägg! :)
    Och du har det så fint hemma, jag önskar jag kunde säga detsamma om mitt hem :/

    SvaraRadera