torsdag 10 februari 2011

Vårskrik

Igår var jag ledig och då var en långpromenad i det vackra vädret prio nr. 1.
Tack grannen som så flitigt håller stigen genom "lilla skogen" öppen.
Så skönt att promenera i "ljuset" i stället för i mörkret på kvällen när man kommer hem.
Solen värmde, och det riktigt kändes hur ljuset väcker livsandarna till liv igen efter en lång vinter.
Som Madicken sa att hon "känner livet i sig" eller som Ronja Rövardotters längtan att skrika "vårskriket".
Aaaaaaaaaah!!!!!!
Nu är det visserligen bara februari, men ljuset kommer, sakta men säkert.
Jodåsåatt...igår brände jag lite kalorier, men det jämnade till sig med hjälp av årets första semla.
Tack Ma & Pa för gott fika. Mums!!

17 kommentarer:

  1. Jag håller med. Vi behöver allt ljus vi kan få just nu.

    SvaraRadera
  2. Klockan halv åtta var det ljust här, lovley! Härliga bildet du tagit, snön ligger fortfarande tjock... men det gör den ett tag till va?

    SvaraRadera
  3. Jag tog också en lååång promenad igår, men hos mig var det barmark, sol och 6 plusgrader ... och inte alls lika härliga bilder som du fick till :-)

    SvaraRadera
  4. Visst, det är härligt med ljuset och solen men INTE när man blir påmind om hur smutsiga fönstren är!
    Semlan hade du gjort dig förtjänt av:)

    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  5. Vilka ljuvliga bilder! Å Nog väcks livsandarna till liv nu när vårsolen kikar fram, ljuvlig tid vi har nu! Bamse kram <3

    SvaraRadera
  6. Oj vilka underbara bilder!
    :-)

    SvaraRadera
  7. Vilka underbart härliga bilder du bjuder på. Solen, jag ser solen :) vilken lycka det är när den kommer fram igen. /Kram

    SvaraRadera
  8. Sååå vackert! Men helst på bild! jag är ju ingen snöälskare, så jag bor ju i rätt ände av landet! Här har vi haft barmark och plusgrader i ett par veckor nu och snön är helt borta. Men dom spår mer snö... Hoppas att dom har fel!
    Ha en fin dag, Carina!
    Kramar från Monica

    SvaraRadera
  9. Whao vilka ljuvliga bilder! Härligt.
    Blir riktigt sugen på en promenad, men ska banne mig ta det lite lugnt ännu och i alla fall invänta solen ;-)
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  10. Här har det börjat snöa igen och jag tycker inte om det!!!

    SvaraRadera
  11. Visst känner man att ljuset är på väg och att solen värmer lite mer nu men idag...idag är det vinter igen!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Ni bor otroligt vackert!
    Fin liten promenadstig ni har!
    Visst är det härligt att ljuset sakta men säkert börjar komma tillbaka.

    Just för tillfället vräker snön ner hos oss. Dags att ta fram snöskyffeln igen. =)
    Ha det gott. Kram.

    SvaraRadera
  13. Det ÄR vackert med snö och dina bilder visar det verkligen, men hos oss hade det blivit barmark nu och så kom snön igen, men det är ju så det är. Men snö är vackert och stigen ser underbar ut.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vilka finfina bilder DU fick genom bilrutan ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  15. ånt där vinterväder älskar jag, men här har det piskats ner snö i ett rasande tempo, blåsigt som 17.Det är inget vidare väder
    Kram

    SvaraRadera
  16. Vilka härliga bilder!!

    Vi har inte en snöflinga kvar nu! Allt är vått, vått, vått! Fördelen är att man kan gå i normal takt igen - utan att riskera att bryta både armar & ben!

    Ha en go fredag!!

    SvaraRadera
  17. Visst är det underbart med att det blir ljusare o ljusare o skiner sen också solen då är ju livet på topp;)
    Kramizzzzz

    SvaraRadera