onsdag 28 april 2010

Dagarna går...

Då är det lillördag igen. Veckorna rusar på.
Jag trivs som fisken i vattnet på upphandlingsenheten. Man lär sig lite om mycket, eftersom man måste ju sätta sig in i, det man ska upphandla.
Jag gör förfrågningsunderlag som sedan annonseras i en offentlig databas.
Anbuden utvärderas och avtal skrivs.
Veckorna går fort och snart är praktiken slut. Efter sommaren har jag två kurser kvar sedan är det praktik igen. I januari är jag klar. Har inga större förhoppningar om jobb, så det blir väl att gå tillbaka till mitt nattjobb inom vården.
I går kväll kom goa vänner på kaffe med dopp och sedan stoppade jag näsan i boken, så datorn fick vila igår.
Dagarna går som sagt….
Alldelens för fort!!
Kan vi ta det lite easy nu, bromsa till lite? Jag vill att våren och sommaren ska räcka länge.
Jodåsåatt….Godmorgon!

11 kommentarer:

  1. God morgon!
    För mig som är totalt borta i ekonomi och siffror, så låter det som kinesiska för mig.
    Hoppas du får ett jobb när du är klar med utbildningen, det är bara att hålla tummarna!
    Hoppas du får en bra onsdag/kram

    SvaraRadera
  2. Ja, man vill verkligen gona sig länge i både vår och sommar ... särskilt i år efter låååång vinter.
    Gomorron

    SvaraRadera
  3. Ja...nu lägger vi i bromsen!
    Och jag säger som Marie....det där är grekiska för mig...men det visste du väl redan att jag tycker :)
    Ha en bra dag och kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Jag rycker och rycker i handbromsen! Men det går inte! Veckorna rusar ändå!! What to do, what to do...?! =/
    Nu tänker vi positivt - klart att du får jobb sen!! Så det så! =)
    Kramelikram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Ohh vad duktig du är och jag håller tummarna för att du får ett jobb när du är färdig, självklart att du får det;))
    Jag har redan dragit lite i bromsen;))
    Kramizzzz

    SvaraRadera
  6. Å jag drar lite i bromsen också ;)

    kramen

    SvaraRadera
  7. Tjena! Mitt medarbetarsamtal så uttryckte jag en önskan att få lära mig upphandlingen hos oss. Det är bara att hoppas, verkar intressant.

    SvaraRadera
  8. Sv. Vi ska åka till Danmark i en vecka. vi bodde där i 10 år tidigare, de tre äldsta barnen är födda där :-)

    SvaraRadera
  9. Håller med dig. Det går för fort.

    SvaraRadera
  10. När vi började pynta påsk så tyckte jag som om jag just gjorde det ... visst går det väldigt fort? *ler*

    SvaraRadera
  11. Tiden går alldeles för fort...vill pausa tidem lite och bara njuta av våren och sommaren..

    Vad utbildar du dig till ?

    Kram

    SvaraRadera