onsdag 21 april 2010

Rådjur och tussilago

I går efter middagen tog vi en promenad.
Och SE!! En tussilago!

Eftersom jag inte hade kameran med så fick den följa med hem som bevis.
Den första tussilagon som jag sett i år.
När vi kom hem kom Ulfs kusin med familj och hälsade på.
Dom var det också länge sedan jag såg.
Men dom var sig lik. Lite äldre kanske…Free Happy Smileys
Där har jag tyvärr inget bildbevis. Att dom var här menar jag.
Sedan såg vi två rådjur, och där lyckades jag fånga en på bild.

Vadå suddigt?? Nä nä, jag tror ni behöver glasögon hela bunten.
Ser ni inte hur han/hon är på vakt.
Helskärpt!!

20 kommentarer:

  1. Mysigt med rådjur - vi har renar på vår stugtomt varje vår ;-)

    Kram Maud

    <Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera
  2. Jah..måste man ut på en promenad för att se tussilago?
    Nä...då skiter jag i det ;)
    Ha en bra dag och kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!
    härliga vårbilder..Haha nej inte var väl rådjuret suddigt;).Ha en fin dag /Kram

    SvaraRadera
  4. Tussilagon är den vackraste blomman på våren, den är verkligen ett löfte om att vi är på väg mot sommaren:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tussilago....då är våren här, jag såg faktiskt några stycken igår i en dikesren när jag var ute med vovvsingen och man blir lika glad varje gång man ser de små gula;))
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  6. Jag såg en citron fjäril häromdagen och det är MITT vårtecken :)

    SvaraRadera
  7. Vilken söt liten vit rumpa :)) Ha en toppengo onsdag! Kramar

    SvaraRadera
  8. Halloj vännen. Här kommer nmin nya bloggadress.

    SvaraRadera
  9. Jaha, nu får man höra..... :)
    "Lite äldre kanske..."
    Kram

    SvaraRadera
  10. Fantastiska , söta lilla blomma!!!
    Snacka om att man blir glad ända in i själen av denna gula lilla sol:)
    Hoppet vaknar...

    Önskar dej en underbar da'
    Kramen

    SvaraRadera
  11. Jag såg faktiskt tussilago helgen som gick - men kändes lite som fusk eftersom det var bredvid en stolpe mitt inne i stan.....

    SvaraRadera
  12. Vojne, vojne! Tänk om du har utrotat tussilagon nu, bara för att du inte hade kameran med dig...
    ;-)

    SvaraRadera
  13. Haha, våra tussilagon har förvandlats till ogräs nu;) Nu plockar vi vitsippor o blåsippor istället!Kram

    SvaraRadera
  14. Tussilago är verkligen ett säket vårtecken.

    SvaraRadera
  15. *Sjunger falskt* Våren är här...
    Bilden på rådjuret är helt ok tycker jag, inte det lättaste att fota!

    Sv: Jepp, han vägrar FB. Dock tycker han det är bra att jag uppdaterar honom om hans vänners liv, ska sluta med det. :)

    SvaraRadera
  16. Vi har också haft rådjur på besök. Eftersom vi inte har några blommor att äta upp så gör det inget! :)

    SvaraRadera
  17. Det var mycket fint som du visar oss o delar med dig av...Tussilagon!! Underbart vårtecken!!! O ch rådjuren...Jag såg dem!!!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  18. Underbara tussilagon! =) Så vacker och ståtlig och bärare av det bästaste av budskap - Det blir vår även i år! =)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  19. jag brukar också se rådjur på mina promenader

    SvaraRadera
  20. Rådjur är så söööta! =)
    kram

    SvaraRadera