söndag 25 april 2010

Rosornas krig.

I dag(Igår) blev det en heldag i Umeå.

Rosorna i rådhusparken blommade fortfarande.
Trots att vissa, bl.a. några konstnärer sagt; bort med skiten!!
Det började med att några murkna träd sågades ner i parken.
Ett par stammar behölls, och tilläts av kommunen bli skulpturer.
En bildhuggare förvandlade stubbarna till rosor med hjälp av en motorsåg och linoljefärg.
Förra sommaren tittade vi på en stund när han höll på, och det var fascinerande hur duktig han var med sågen.
Jag tycker absolut dom ska få vara kvar.
Standing Man stod också kvar, ja det hörs ju på namnet.
Efter shopping på stan var vi bjudna på middag hos min kusin och hennes familj.
Efter en jättegod middag, smarrig efterrätt och en trevlig kväll , blev klockan sent innan vi var hemma igen.
Nu ska jag hoppa i säng och i morgon (i dag) ska jag ta en blogg promenad, det har blivit lite si och så med det på sistone p.g.a. tidsbrist. Jag ska läsa lite ur boken men framförallt ha en skön sovmorgon Free Basic Smileys

13 kommentarer:

  1. Då förmodar jag att du sover nu.
    Sov vidare :)
    Ser att ni hade det trevligt igår.
    Ha det bra och puss på dig!

    SvaraRadera
  2. Rosen var ju jättefin! Konstigt att någon kan säga att det är skit och ska bort. Trevlig vilsam söndag!

    SvaraRadera
  3. Det är du värd, en sovmorgon alltså:)
    Det kanske blir tid för en "vanlig" promenad också, härligt väder!!
    Ha det så bra i solskenet/kram

    SvaraRadera
  4. Läckert! Nu vet jag precis vad jag ska göra med vårt nedsågade plommonträd! ;o)

    SvaraRadera
  5. hej min goa vän. Synd att du skulle bli ledsen. Men det där med K o mig fick bara vara en rökridå för vissa, så att de slutar. Nu gör vi ett tredje försök här med en blogg, tror jag ska slippa min stalker nu...håller tummar o tår. Kika gärna in o ge lite förslag vad du vill, hur det ska vara på nya bloggen ect. //Kram fr A

    SvaraRadera
  6. Klart att blommorna ska få vara kvar!

    Hade ingen aning om var Husum ligger, men nu vet jag att det är cirka 120 mil norr om oss - antar jag... om ni nu har nära till Umeå vill säga. =)
    kramar

    SvaraRadera
  7. Varför i allsin dar skulle man ta bort dom fina rosorna?

    Har du vaknat än, eller har du en väldigt lång sovmorgon? ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  8. det är ju riktigt fin konst, den ska stå kvar tycker jag

    SvaraRadera
  9. Låter ju som en strålande dag i Umeå. Trodde att det var kallt där öppe nu men det såg ju riktigt vårigt ut. Kram

    SvaraRadera
  10. Hej och tack för igår, både för sällskapet och all hjälp!!!! Kramilikramen

    SvaraRadera
  11. Klart att rosorna ska vara kvar, helt klart;))
    Hoppas att du fick sova ut ordentligt idag;)
    Kramizzzz

    SvaraRadera
  12. Rosorna är ju jättevackra ju!! Hur kommer det sig att fula konstverk kan få finnas när de vackra inte får??

    SvaraRadera
  13. Lyckad shopping ser jag, både för Sandra och mamma.Den där mannen på torget ser ganska skrämmande i mörker.

    SvaraRadera