fredag 30 april 2010

Valborgsmässoafton

Internet har legat nere, hela kvällen, så jag har haft tid att prata med mina barn som vuxit och blivit stora.
Sonen är snart lika lång som jag visade det sig, och dottern går tydligen ut nian nu.
Näää... men jag bara skämta aprillo, moahahaha Free Basic Smileys
Ja, inte det där om att Internet låg nere, för det gjorde det, till för någon timme sedan.
Och eftersom vi inte hade någon fungerande dator så kunde vi ju lika gärna göra bort att gå på maj-brasan.
(när ändå grannen fjuttat på sin skräphög)
Så här fint brann det i skogen bredvid oss.

Det var dåligt med någon kör som sjöng ”Vintern rasat” och ”Sköna maj” men själv är bäste dräng heter det ju.
Lite folk var det också, det var mest bara grannen, han som "fjuttat" på, och själv stod ”brandvakt” Han gör så varje år.
Bygger upp brasan under året med grenar, ris och diverse saker.
Alla som har nån liten kvist kan lämna ett bidrag, sen "fjuttar" han på den lagom till valborg.
Mmm…det är en fin gammal tradition Free Happy Smileys

6 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en härlig valborg!
    varma kramar

    SvaraRadera
  2. Det var farligt nära andra träd tycker jag.
    Kunde det inte bli en ofrivillig stooor majbrasa?
    Och vi har ingen tv!!
    Ingen Glamour!!!!
    Ha en trevlig valborg!
    Puss på dig!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får en rolig valborg, klä dig varmt om ni ska gå och se fler brasor ikväll. Inget höjdarväder direkt...
    Ha det bra, vi kanske syns/kram

    SvaraRadera
  4. här har vi inga brasor
    ha en fin valborg
    kramar

    SvaraRadera
  5. Amen vadå, har ni redan eldat?? Inte ikväll?

    SvaraRadera
  6. Ja nog har jag märkt att internet har varit väck,, det var då jag konstaterade att jag kunde börja läsa i in bok tihi.
    Fin brasa som grannen fixat till;)
    Kramizzzz

    SvaraRadera