tisdag 6 april 2010

♥ Grattis ♥

Grattis älskade hjärtat på 16- års dagen.
Du vet väl om att du är värdefull,
Ingen annan är som du….


En dotter
Av: Siv Andersson

Ett barn är ett mirakel
väl värt att vänta på.
Det största och det bästa
en mor och far kan få.

En dotter kan förtjusa
från början med sin charm.
Och gärna blir hon buren
av någon villig arm.

Men snart hon börjar tröttna
på att bara vara rar.
Och livet har så mycket
som lockar och som drar.

Den tiden går så fort
från liten tjej till stor.
Dock är hon alltid älskad
långt mera än hon tror.

20 kommentarer:

  1. Gomorron i stugan. Grattis säger jag till henne, Så vacker dikt och så söt dotter. Mår bra idag som tur är. Hoppas din påsk varit bra. Ha en skön tisdag.
    Kramelikram

    SvaraRadera
  2. Vad fint...har också en dotter som blir 16 i maj, tänk så fort det går huj huj

    Hoppas ni får en bra dag!

    Kram Kram Heleena

    SvaraRadera
  3. Hej igen. Den förbaskade symaskinen var helt knasig. Tur jag kunde låna mammas så jag fick upp gardinerna.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ahhh...så fin dikt och vilken goding hon är, dottern! =) Grattis till henne!
    Och du får ha en bra dag och lycka till på praktiken (var det väl du skulle denna vecka?).
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Grattis söta "S".
    Och du Carina...Lycka till i dag!
    Puss på er och tack för igår!

    SvaraRadera
  6. Bamsegrattis till den bästaste Sandra;))

    .....är det så att du ska tenta eller nåt sånt så säger jag också LYCKA TILL;))
    Kramizzzzz o ha en toppendag;))

    SvaraRadera
  7. Har du en nybliven 16-åring? Visst är de härliga?
    :)

    SvaraRadera
  8. Vilken fin dikt och vad bra den stämmer in på verkligheten:)
    Hoppas det går bra på praktiken och gratta S från mig!
    Kram

    SvaraRadera
  9. vilken fin dikt - och visst är de älskade, jag har två döttrar
    grattis till 16-åringen
    kramar

    SvaraRadera
  10. Va fint!! Grattis till söta tjejen på stora dagen! HOPPAS NI HAR EN SUPERBRA DAG! kram

    SvaraRadera
  11. Men vilken söt dotter du har och så fin dikt! Grattar gör jag med!

    SvaraRadera
  12. Grattis till henne.Hoppas ni får en fin dag /Kram

    SvaraRadera
  13. Jag sänder också ett grattis till din fina dotter, och hoppas ni alla får en fin dag!

    SvaraRadera
  14. Ett stort grattis till din söta dotter :)) Ni får ha en toppenbra kalasdag, kram !

    SvaraRadera
  15. Grattis till en fin dotter!!! Hoppas ni har en toppenfödelsedag! Blir det tårta tro? :)

    SvaraRadera
  16. Stort GRATTIS till Sandra!!!

    SvaraRadera
  17. Grattis till fin 16-åring! Min mellan blir oxå 16 i år! I december. Hoppas ni haft en bra födelsedag!

    SvaraRadera
  18. Vilken vacker text! Grattis på födelsedagen! Många som fyller år idag...

    SvaraRadera
  19. Vilken fin dikt!!Grattis till sandra!!Min dotter fyller 16 i morgon=D Kram

    SvaraRadera