måndag 12 april 2010

Röj

Den här svanen var vänlig nog att stå modell när vi en sommar var på semester i Västervik.

I helgen när Sandra och jag tog en långpromenad så såg vi två svanar, men dom visade arslet mest hela tiden, dök väl efter mat kan jag tänka.
En nässelfjäril har jag också sett i helgen.
Och ett tredje vårtecken som har visat sig i helgen, är ”röjardille”
Jag och vår = röjardille.
Jag vet inte varför men så är det!!
Igår hittade jag några fotbollsskor och benskydd som ungarna växt ur.
Städade undan slalompjäxor och pjäxorna till längdskidorna, och då hittade jag en julstjärna på fot som jag missat att ta fram till advent.
Hade faktisk glömt att jag hade en sån Free Basic Smileys
Jag tvättade och hängde undan lite vinterkläder.
Kan vara för tidigt, jag vet!!
På sista april åker dom väl fram igen när/om vi ska på majbrasan.
För då brukar det ju vara ♪♫ vårvindar friska ♪♫

23 kommentarer:

  1. Åh, vårkänslorna spirar hör jag...Härligt! =)
    Haha...sånt där brukar hända mig oxå..."Oj, vilken fin ljusstake...eller jaha, det var här jag hade lagt förra årets julgransfot" (efter att jag köpt en ny)...Visst är det härligt med vårröjningar! Man hittar så mycket nytt (eller gammalt)! =)
    Kram och ha en go' måndag!

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara ganska typiskt det där, att hitta saker man glömt att man hade;)
    Visst är det skönt att röja, KAN kännas jobbigt innan men en härlig känsla när det är gjort.
    Ha en bra dag/kram

    SvaraRadera
  3. Visserligen spritter det i en vårtörstande Stattinska också ... men det går aldrig så långt som till "röj" :-)... där går liksom gränsen :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Ja...nog väntar jag med att plocka undan vinterkläder ett tag till.
    Och vinterdäcken får också sitta kvar ett tag till.
    Men röjning...det blev det även hos oss :)
    Ha en bra dag och kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Godmorgon!
    önskar dig en bra start på veckan, skönt att få röja undan lite /Kram

    SvaraRadera
  6. Jösses va alla röjer nu! Det verkar "spritta i alla" ;) Jag borde...men jag "ska bara" ;)
    kramar

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga vår bilder du visar! Svanen är så vacker, bra motiv för kort eller LO!
    Kram lene

    SvaraRadera
  8. Lämna in överblivna och urväxtra fotbollsprylar på IP på lördag mellan 13-15.
    ha en fin dag
    kram monika

    SvaraRadera
  9. Vilken ståtlig svan ... jag önskar dig en go o fin måndag :))

    SvaraRadera
  10. Vinterkläder??? Que???

    Jag vill bara rätta dig en aning. Den där svanen, den står inte. Den flyter ;-)
    En mycket tjusig bild är det i alla fall :-)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Sv: Men vännen! Vad gullig du är! =)(men det visste jag ju redan...) Nu ska jag lugna dig...jag har inte varit i närheten av Malmö idag, utan dagens observationer har ägt rum i en klass på en skola hemmavid (4 mil från Malmö). Läste om det på nätet och jag tror visst att det var UMAS (universitetssjukhuset i Malmö) som utsatts för sprängdåd. Läskigt!
    Men jag är trygg och du kan vara trygg...=)
    Tack för din omtanke! <3 KRAM

    SvaraRadera
  12. Hoppas att röj-viruset når mej också för här skulle det behövas röjas!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Hej Carina!!
    Ja vad du jobbat på...och vårstädat!! Och adventsstaken som du hittade...då gäller det att komma ihåg---till 1:a advent...Var står den!!???
    Kramen vännen!!!

    SvaraRadera
  14. Så vacker bild. Skulle oxå behöva röja men jag väntar nog lite. Jag är allätare. Tror det går ned vad som helst. Mamma brukar ju göra blodbröd, fläsk och vitsås. Jag äter blodpudding, lever och blodpalt men har inte kunnat förmå mej att proava detta. Knäppt eller hur. Ha en bra kväll.
    Kramen

    SvaraRadera
  15. Inte bra att du såg en nässelfjäril, då blir det en dålig sommar! Citronfjäril och det blir fint.
    Dumma dig som pajjar vår sommar. :)

    SvaraRadera
  16. Sådana röjanfall skulle jag önska att vår familj drabbades allahopa!!! Och sedan ett virus för bortforsling av det bortröjda....

    SvaraRadera
  17. Det där är en vacker bild på svanen.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Jag har hittat en hel massa saker jag oxå, som jag saknat:) och slängt en hel del med. Vår bilkärra börjar nu ha en massa skräp på...

    SvaraRadera
  19. Vår klädkammare är ett ställe som det behövs röjas i emellanåt, o varje gång hittar man nåt o får en sån där aha-upplevelse;))
    Wille-killen har döpt klädkammaren till Trädkojan, man kan faktiskt undra varför;)))
    Kramizzzz

    SvaraRadera
  20. Nu är det verkligen vår ;) Fin svanbild.

    SvaraRadera
  21. Helt rätt att det är vänstertrafik här du ser jag är rent och totalt förvirrad. Men roligt har vi här.

    SvaraRadera
  22. hahaha - illa att ha missat en adventsstjärna, men du kanske kommer ihåg att ta fram den till nästa gång nu
    kramar

    SvaraRadera
  23. Visst är det skönt att röja (i alla fall efteråt när "skiten" är borta.)

    Just nu sitter jag ute och skriver, lilleman sover och jag hör fåglarna sjunga. Jisses vad mysigt det här är. Synd bara att rabatterna också behöver röjas...

    kram

    SvaraRadera