söndag 4 april 2010

Koltrast

Yes!! Jag har sett ett vårtecken! Free Happy Smileys
Alla ni som bor söderut har sett gräs, krokusar, tussilago ja till och med nyckelpigor.
Äntligen har jag också "sett" nåt. En koltrast!

Den satt utanför vårt fönster så jag skyndade att hämta kameran och tog med mjöliga händer ett kort.
Nu har jag bullar på jäsning (därav mina mjöliga händer)
Idag vankas det fika "främmene"
Tredje dagen på raken som jag bakar. Ja, det är helt otroligt!!
Jag vet inte vad jag har kommit in i för stim.
Jag är förvånad själv Free Basic Smileys
Men nu tror jag faktiskt det var sista rycket på länge.

14 kommentarer:

  1. Jag har då inte sett något!
    Men det kanske är för att jag sitter inne vid datorn hela tiden?

    SvaraRadera
  2. Ja, se .... alla börjar vi få "vårt"!
    :)

    SvaraRadera
  3. Man ska aldrig säga aldrig (ang. bakningen)!
    Nu har vi till och med fått sol, underbart!
    Ha en bra dag/kram

    SvaraRadera
  4. EN liten fluga har hittat in hit till oss! Äckliga, men vilket vårtecken!:D

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att jag ser koltrasten under vintertid hos oss. ??? Eller é jag helt ute och cyklar? De bruka äta fågelfrön hos oss.
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Älskar vårtecken!
    Att baka är väl ett?????
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Koltrastar har jag sett länge, men idag såg jag en sädesärla på promenaden....inte illa eller hur.
    Nej Carina jag är inte tillbaka bara tillfälligt...
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Att baka är både kul och "terapeutiskt", speciellt att knåda en rejäl deg!

    Sv. Jag klippte bort grodgrimaschen från det nedersta fotot, alt för att förskona folket! ;)

    SvaraRadera
  9. Vi har också ett vårtecken, här i högland!
    Kommer i morgon! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  10. JISSES AMALIA!!! Vad jag missat! Här är man upptagen i dagarna tre och det känns som om man varit bort i flera veckor! Ja, alltså...så som du hunnit med! =) Imponerande! Jag har mest flyttat hela helgen, därav min frånvaro!
    KRAM på dig goding! =)

    SvaraRadera
  11. Mmmm smarrigt med färska bullar och därtill en koltrast;))
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  12. En koltrast stirrade surt på mig imorse när jag gick hem från jobb, inte ett dugg rädd var den heller.
    Baka är härligt, men jag försöker att undvika det. Man måste äta upp det med! :)

    SvaraRadera
  13. Godmorgon!
    ja häruppe i norr är det inte mycket till vårtecken ännu.Ha en fin dag /Kram

    SvaraRadera
  14. Grattis eller vad man säger. ;) Till vårtecknet då alltså. ;)
    Här har vi ännu inte sett några tussilago. :( Snön har försvunnit rasande fort nu MEN vi har fortfarande mycket kvar. :(

    Kram kram
    M I N D I

    SvaraRadera