söndag 28 juni 2009

MMA











Plockade några nyponrosor och la i en skål i badrummet. Dom luktar underbart.
Vårt smultronställe här hemma är vår inglasade altan. Där "bor" vi verkligen på sommaren. Hänggungan köpte jag på Indiska för några år sedan, innan altanen var klar. Hade en bild att den skulle hänga där i hörnet. Den är riktigt mysig att sitta i.

I går hade vi vår delikata middag. (Förlåt S & H jag glömde meddela tiden, hi hi) Det var fler än vi som var sugen på surströmming för vi fick sällskap av några vänner. Så nu har vi haft vår surströmmingspremiär för i år (ca. två månader för tidigt)

Gumman var på Rix Fm festival i går (läs natt) och skulle åka nattbussen hem. När klockan var 03 och ingen dotter i sikte var jag (hönsmamman)tvungen att ringa.
- Bussen blev försenad. Det tog 15 minuter innan alla hade klivit på, så vi är strax hemma.
Väl hemma när hon kom in i vårt sovrum och sa godnatt så sa hon att bussen stannat för pisspauser!!? också, plus att han körde kringelkrokar för att släppa av folk. Alltså inte den vanliga rutten. Vilken service minded chaufför.

I dag hade jag tänkt att det skulle vara MMA. Minsta Möjliga Ansträngning. Måste ju ladda batterierna eftersom det är jobb i morgon :)

1 kommentar:

  1. Det är bra att du är en hönsmamma men jag tror(vet) att S sköter sig exemplarisk.

    SvaraRadera